W październiku platforma Superauto.pl zanotowała rekordowy wynik w segmencie treści motoryzacyjnych. Siedem serwisów internetowych należących do spółki odwiedziło niemal 2,7 mln użytkowników.
– Otwieramy nowy rozdział w historii samochodowego e-commerce w Polsce. W październiku nasze platformy odwiedziło niemal 2,7 mln użytkowników, co daje nam możliwość wykorzystania na niespotykaną skalę technologii, danych i doświadczeń internautów – mówi Kamil Makula, prezes Superauto.pl.
Nowe serwisy i więcej możliwości
Najmocniejszym punktem nowego portfolio jest Autocentrum – portal z 1,9 mln użytkowników miesięcznie. Obok niego do Superauto.pl dołączyły w tym roku dwa kolejne serwisy: Motohigh: skupiony na motosporcie i ciekawostkach oraz Motopass poświęcony nowym modelom aut. Łącznie odpowiadają one za ponad 65 tys. użytkowników miesięcznie. Do tego dochodzą własne projekty Superauto.pl: nowyosobowy.pl, nowydostawczy.pl i chinskiesamochody.pl, dzięki którym firma umacnia obecność w niszowych segmentach szybko rosnącego rynku.
Autocentrum ma być głównym elementem ekosystemu w największym stopniu służącym realizacji nowej strategii Superauto.pl. Obejmuje ona m.in. rozbudowę warstwy technologicznej oraz zastosowanie zaawansowanej analityki danych i narzędzi AI.
– Autocentrum pozostaje źródłem wiedzy, testów i danych technicznych, ale dodajemy kolejny krok, możliwość płynnego przejścia do oferty zakupu auta. Chcemy, aby użytkownik mógł przejść całą ścieżkę: od zdobycia informacji po finalizację zakupu – wyjaśnia Kamil Makula.
Nowa wersja serwisu będzie udostępniana etapami część zmian zostanie wprowadzona jeszcze w tym roku, a kolejne w przyszłym.
Cel: 10 tys. sprzedanych aut rocznie
Superauto.pl sukcesywnie zwiększa skalę sprzedaży. W tym roku klienci kupili już ponad 6 tys. aut, a miesięczny liczba transakcji stabilnie oscyluje wokół 600 sztuk.
– Dzięki inwestycjom w platformy internetowe i rozwój narzędzi opartych na AI zamierzamy dalej rosnąć. Celem Superauto.pl jest osiągnięcie w ciągu najbliższych dwóch lat poziomu 10 tys. sprzedawanych aut rocznie – deklaruje Kamil Makula.
Wynik ten znacznie zbliży platformę do celu, czyli czołówki polskich sprzedawców samochodów.
Kamil Makula podkreśla jednak, że sieci dilerskie nie są jego konkurencją.
- Dodając do wyników sprzedaży osiąganych w salonach auta, które trafią do nabywców dzięki kanałom cyfrowym dilerzy zwiększają swoją efektywność - zaznacza szef Superauto.pl.
Inny model sprzedaży
Dziś to wciąż tradycyjni dilerzy z siecią salonów rozsianych po kraju sprzedają najwięcej aut. W 2024 r. liderem sprzedaży w Polsce była Grupa Cichy-Zasada, która znalazła nabywców dla ponad 37 tys. samochodów. W pierwszej piątce były też: Grupa PGD (21,6 tys.), Grupa Plichta(19 tys.), Grupa LELLEK (17 tys.) i Auto Fus (15 tys.).
Pod względem modelu biznesowego Superauto.pl różni się jednak od klasycznego dilera - 96 proc. transakcji w serwisie jest finansowanych w formie leasingu, kredytu lub wynajmu, podczas gdy w tradycyjnych salonach to ok. 50 proc.
Od końca 2018 r. Superauto.pl jest spółką zależną Wirtualnej Polski Holding. Giełdowy konglomerat kupił 51 proc. udziałów za 21,1 mln zł.
