3 rekomendacje dla producentów gier

Kamil Zatoński
opublikowano: 29-07-2018, 22:00

Maciej Hebda i Michał Wojciechowski, analitycy Vestor Domu Maklerskiego, wzięli pod lupę akcje CD Projektu, 11bit studios i PlayWaya.

Za spółkę z największym potencjałem analitycy uznają PlayWay, którego akcje wyceniają na 195 zł. To 40 proc. powyżej kursu z dnia wydania rekomendacji. Zalecenie brzmi „kupuj”.Cena docelowa akcji 11bit studios to 511 zł („kupuj”), a CD Projektu 231 zł („akumuluj”). Średni zysk CD Projektu, prognozowany na lata 2018-20, to 859 mln zł. Analitycy oczekują premiery „Cyberpunka” w IV kwartale 2019 r. (choć nie wykluczają, że zostanie przesunięta na I kwartał 2020 r.) i 19 mln sprzedaży w pierwszym okresie oraz 62 mln w pięcioletnim cyklu. Zysk 11bit studios w latach 2018- -19 szacowany jest na 53 ml zł.

„W scenariuszu bazowym szacujemy możliwą sprzedaż »Frostpunka« na 4,6 mln kopii w całym cyklu życia. Sukces gry pozwoli spółce na znaczące rozszerzenie bazy fanów studia, która przyczyni się do zwiększenia potencjału sprzedaży kolejnych gier. Doceniamy wysoką jakość oraz unikalną zawartośćprodukcji 11bit, dzięki którym wyróżniają się one na mocno konkurencyjnym rynku gier wideo. »Projekt 8«, kolejna gra studia, może według nas sprzedać się w nakładzie 4 mln egzemplarzy (jej premierę szacujemy na połowę 2020 r.). Zakładamy, iż docelowo spółka może mieć premierę gry własnej raz na dwa lata” — dodano.

Średni zysk PlayWaya w latach 2018-20 prognozowany jest natomiast na 52 mln zł. „Oczekujemy w 2018 r. rekordowych wyników i walidacji modelu biznesowego spółki. Jednoczesny sukces »House Flipper« (ponad 400 tys. egz.) oraz porażka »Agony« potwierdzają, że dywersyfikacja i duże portfolio premier jest bezpieczną strategią” — podkreślono. Specjaliści oczekują, że od przyszłego roku PlayWay będzie publikować 20 gier rocznie, wyprodukowanych niskim kosztem (po 1-1,5 mln zł każda). Założono, że jedna z nich będzie hitem, czyli sprzeda się w ilości co najmniej 0,5 mln egzemplarzy, połowa przyniesie niewielkie zyski, a reszta zwróci koszty produkcji lub przyniesie niewielkie straty. Raport jest skrótem rekomendacji wydanej 25 lipca o godz. 8 i jest dostępny na pb.pl. © Ⓟ

62 mln Taką sprzedaż „Cyberpunka” w ciągu 5 lat zakładają analitycy Vestora.

19 mln Taką sprzedaż gry zakładają w pierwszym kwartale po premierze.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / 3 rekomendacje dla producentów gier