3M rozwinął zakład we Wrocławiu

DI, PAP
opublikowano: 08-03-2014, 19:02

Za 55 mln zł koncern 3M rozbudował zakład produkcyjny znajdujący się na terenie Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej we Wrocławiu. Kolejne 100 mln zł kosztowały urządzenia technologiczne, w które wyposażono fabrykę.

Budowę rozpoczęto we wrześniu 2012 r. Inwestycja objęła rozbudowę funkcjonującego zakładu produkcyjnego przy ul. Kowalskiej wraz z infrastrukturą drogową i techniczną oraz wzniesienie dwukondygnacyjnego budynku socjalno-biurowego. W ramach projektu powstały pomieszczenia biurowe, magazynowe i produkcyjne oraz techniczne m.in. kotłownia, sprężarkownia, rozdzielnia i stacja TRAFO. Łączna powierzchnia użytkowa to 13 tys. m2. Wybudowano również drogi pożarowe, place manewrowe i parkingi.

Jak powiedział PAP Kamil Mierzejewski z koncernu 3M, nowa część zakładu wykorzystywana będzie do produkcji komponentów oraz gotowych produktów na rynki przemysłu samochodowego oraz szeroko pojętej filtracji.

„Koszt rozbudowy to ponad 55 mln zł. Za tę kwotę powstał budynek wraz z instalacjami elektrycznymi i sanitarnymi oraz infrastrukturą zewnętrzną. Natomiast wyposażenie w urządzenia technologiczne to kolejne 100 mln zł. Obecnie zainstalowano ponad połowę urządzeń, które będą docelowo funkcjonowały w zakładzie” – wyjaśnił Mierzejewski.

W działającej wcześniej części zakładu dokonano nowej aranżacji pomieszczeń biurowych, rozbudowano i przebudowano magazyn oraz stworzono powierzchnie dla nowych linii produkcyjnych zwiększających asortyment wytwarzanych materiałów.

Amerykański koncern 3M prowadzi działalność produkcyjno-handlową w 70 krajach. W Polsce firma posiada cztery zakłady produkcyjne, w których wytwarza m.in. opatrunki medyczne, materiały ścierne, produkty z zakresu ochrony pracy, taśmy oraz kleje i aerozole przemysłowe. We wrocławskich zakładach zatrudnia ponad 1 tys. osób, głównie pracowników produkcyjnych oraz inżynierów. Koncern zainwestował w kraju już ponad 400 mln zł.

Co tam, panie, w inwestycjach?
Najciekawsze zagraniczne inwestycje w Polsce i polskie za granicą. Gdzie powstają, ile kosztują i które firmy będą szukać wykonawców i pracowników
ZAPISZ MNIE
×
Co tam, panie, w inwestycjach?
autor: Małgorzata Grzegorczyk
Wysyłany raz w miesiącu
Małgorzata Grzegorczyk
Najciekawsze zagraniczne inwestycje w Polsce i polskie za granicą. Gdzie powstają, ile kosztują i które firmy będą szukać wykonawców i pracowników
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, PAP

Polecane