4Media wyemituje więcej akcji serii I

Artur Szymański
03-09-2002, 00:00

Gdańska spółka zamierza zwiększyć wielkość emisji serii I, która ma zostać przeprowadzona w IV kwartale. Pierwotnie spółka informowała o planach wypuszczenia 10 mln walorów przeznaczonych dla menedżerów, pracowników i współpracowników. Następnie grupę tę rozszerzono o wierzycieli. W poniedziałkowym komunikacie emitenta czytamy natomiast, że zarząd 4Media motywuje decyzję o zwiększeniu liczby nowych papierów pozytywnym odbiorem oferty właśnie wśród ostatniej grupy podmiotów. Dostaną oni nowe akcje w zamian za wierzytelności. Co ciekawe, cenę emisyjną wyznaczono na 1 zł, czyli 100-proc. wyższym od aktualnych notowań 4Media.

Spółka nie ujawnia na razie o ile zostanie zwiększony pakiet akcji. Najprawdopodobniej jednak chodzi o wysoką liczbę. Spółka podała bowiem, że zaoferowanie części akcji wierzycielom pozwoli zmniejszyć jej zobowiązania „w znaczący sposób”. Największe jednostkowe zobowiązanie ma wartość około 4 mln zł, a wierzycielem jest giełdowy Yawal. Do końca roku spółka chce też sprzedać nieruchomości w Łodzi i Braniewie, co pozwoli „zredukować do minimum zadłużenie grupy”. Jednocześnie zarząd spółki podtrzymał wcześniejsze deklaracje nieprzeprowadzania kolejnych emisji akcji.

Operacja z zamianą wierzytelności na akcje nie jest pierwszym tego typu pomysłem zarządu giełdowego wydawnictwa. Poprzednio 4Media wyemitowała 18 mln akcji serii H, które objęła MediaInvest w zamian za wierzytelności warte 32,4 mln zł. Również i w tamtym przypadku, celem emisji była redukcja zobowiązań spółki i dokonanie zmian struktury finansowania działalności. W maju sąd zarejestrował podwyższenie kapitału 4Media o 18 mln zł, do 40 mln zł. W konsekwencji zobowiązania krótkoterminowe zmalały o kwotę 32,4 mln zł. Nadal są jednak bardzo wysokie i — co gorsza — mają tendencję do wzrostu. Według danych z raportu za II kwartał 2002 r., zobowiązania wynoszą 96,8 mln zł, podczas gdy rok wcześniej było to 69,4 mln zł. Niekorzystna jest też ich struktura. W przygniatającej większości są to zobowiązania krótkoterminowe.

Sytuacja finansowa spółki nadal jest zła, choć pojawiają się pewne oznaki poprawy. Po I półroczu grupa 4Media zanotowała stratę 1,2 mln zł, przy przychodach ze sprzedaży w kwocie 30,1 mln zł. Optymistycznie może nastrajać natomiast porównanie tych wartości z danymi sprzed roku. Po dwóch kwartałach 2001 grupa miała bowiem 8,85 mln zł straty netto i 16,5 mln zł przychodów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Artur Szymański

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

/ 4Media wyemituje więcej akcji serii I