60 proc. wysyłanych codziennie e-maili to spam

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 06-02-2006, 18:40

60 proc. wysyłanych codziennie e-maili to spam - wynika z badań firmy Ferris Research, opublikowanych w poniedziałek przez "The New York Times".

60 proc. wysyłanych codziennie e-maili to spam - wynika z badań firmy Ferris Research, opublikowanych w poniedziałek przez "The New York Times".

    Według badań, dziennie wysyła się na świecie 25 miliardów e-maili.  Z tej liczby 15 mld stanowi spam. Z pozostałych e-maili nie będących spamem 7,5 mld jest kierowanych do użytkowników korporacyjnych, a 2,5 mld do użytkowników indywidualnych.

    Według "The New York Times", spamu jest obecnie tak dużo, iż dostawcy Internetu jak AOL (America Online) i firmy prowadzące konta poczty elektronicznej zastanawiają się nad wprowadzeniem opłaty za wysyłanie e-maili, zwanej elektronicznym znaczkiem pocztowym. 

    Opłata za jednego e-maila wynosiłaby 1/4 centa (w USA) lub pensa (w Wlk.Brytanii) albo 1 eurocenta (w strefie euro).

    Jednak oznaczałoby to ogromną liczbę płatności po kilka centów lub eurocentów każda, wysyłanych codziennie przez miliony internautów (tzw. mikropłatności). Jak do tej pory nie rozwiązano jednak problemu z rozliczaniem tak dużej liczby mikropłatności, co paraliżuje prace portali i dostawców internetu nad systemem elektronicznego znaczka pocztowego - podał dziennik.

    Jak twierdzi firma analityczna Gartner, wprowadzenie tego typu rozwiązania - nawet pilotażowo - nie nastąpi przed 2010 rokiem.

    Według "The New York Times", być może konieczne będą rozmowy na najwyższym szczeblu np. pomiędzy Komisją Europejską, Departamentem Handlu USA i zainteresowanymi rządami krajów Azji.

    Dziennik podał, że brak rozwiązań antyspamowych spowoduje, iż około 2012 roku poczta elektroniczna przestanie funkcjonować, ponieważ spam będzie stanowił 99,99 proc. przesyłanych nią treści. Obecnie spamer potrafi wysłać 2-3 mln e-maili spamowych dziennie.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane