8 nawyków, które mogą niszczyć karierę

KŁ, Businessinsider.com
08-07-2014, 11:15

Czasem jest tak, że to sami pracownicy są swoimi największymi wrogami i wstrzymują postęp własnej kariery. Portal Business Insider wyodrębnił osiem nawyków, które uniemożliwiają nasz awans.

fot. iStock
Zobacz więcej

fot. iStock

1. Niepromowanie własnej pracy
Możesz wykonywać kawał dobre roboty, ale jeśli nikt o tym nie wie, nie pomoże to twojej reputacji, nie podniesie ci pensji, ani nie pomoże w awansie..

Upewnij się, że manager wie o twoich dokonaniach. W szczególności o tych wykraczających poza twoje standardowe obowiązki.

2. Przejście do defensywy
Przejście do defensywy w sytuacji, gdy opinia o wynikach naszej pracy jest mniej niż zadowalająca, może być strzałem w stopę.

Wiele osób nie wchodzi w znaczące interakcje z osobami, które są defensywne. Oznacza to, że współpracownicy mogą zacząć cię unikać. To może zniszczyć relacje potrzebne do czynienia postępów w karierze, ponieważ traci się dostęp do informacji pomagających w rozwoju.

3. Podejmowanie pospiesznych decyzji
Niezależnie od tego czy wyjdziesz z pracy, bo szef powiedział coś co ci się nie spodobało, czy też decydujesz się przyjąć ofertę pracy, której nie przemyślałeś dokładnie, impulsywne decyzje mogą kosztować rozwój kariery zawodowej.

4. Brak asertywności
Wygłaszanie profesjonalnych decyzji w profesjonalny sposób, to klucz do sukcesu zawodowego. Bezkrytyczne przyjmowanie narzucanych rozwiązań w pewnych sytuacjach zamiast świętego spokoju może oznaczać poważne konsekwencje zawodowe.

5. Przesadny negatywizm
Jeśli ciągle narzekasz na nowe projekty, politykę firmy, funkcjonowanie działu IT, roztaczasz negatywną aurę wokół siebie.

To samo dotyczy narzekania czy złośliwych żartów odnośnie szefa czy innych kolegów z pracy.

6. Kłamanie
Jeśli zostaniesz złapany na kłamstwie, choćby małym, niszczysz swoją wiarygodność, której możesz już nigdy nie odzyskać. Przez kolejne trzy lata możesz być rzetelny i skrupulatny, ale i tak zostaniesz zapamiętany jako osoba, której w pełni nie można zaufać.

7. Chroniczna dezorganizacja
Ludzie zwracają uwagę na to czy robisz to co zapowiedziałeś w terminie i to niezależnie czy chodzi o małe rzeczy, czy duże projekty.

Jeśli dotrzymujesz słowa, zyskujesz reputację osoby solidnej. Jeśli nie dotrzymujesz słowa ludzie będą przekonani, że nie można na ciebie liczyć.

8. Nieuczenie się nowych technologii
Może wydawać ci się, że twoje metody pracy są dobre, dlatego nie musisz się uczyć nowych technologii, ale to może oznaczać, że wkrótce zostaniesz w tyle za kolegami, którzy nie maja takich oporów.


© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KŁ, Businessinsider.com

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / 8 nawyków, które mogą niszczyć karierę