Dystrybutor IT podpisał umowę dystrybucyjną z Toshibą. To duże wydarzenie, bo starał się o to od dwóch lat.
AB doczekał się podpisania umowy z Toshibą — jednym z czołowych producentów notebooków. To ukoronowanie dwuletnich starań jednego z czołowych polskich dystrybutorów IT. Jego najwięksi konkurenci, spółki ABC Data, Tech Data i Action, byli już partnerami Toshiby. AB może sprzedawać notebooki Toshiby w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Jest to możliwe, bo już wcześniej umowę z Toshibą miał należący do grupy AB czeski holding ATC.
— Chcemy być liderem sprzedaży rozwiązań mobilnych w Polsce, Czechach i Słowacji — mówi Andrzej Przybyło, prezes i udziałowiec AB.
Dodaje, że umowa z Toshibą to kolejny krok do ujednolicenia oferty całej grupy.
Toshiba poszerza sieć dystrybucji, bo chce mieć w tym roku ponad 20 proc. rynku notebooków w Czechach, na Słowacji, Węgrzech i w Polsce. W Polsce ma 12,7 proc. rynku, co daje jej czwarte miejsce, za Acerem, HP i Asusem.