Abbey House skupi się na analizach

opublikowano: 11-03-2014, 00:00

Spółka wkrótce sprzeda fundusz sztuki, a do końca drugiego kwartału biznes galeryjny.

Zgodnie z nową strategią, Abbey House Group (AHG) pozbywa się działalności niezwiązanej z analizami rynku sztuki. Na pierwszy ogień idzie fundusz sztuki powołany w czerwcu 2011 r. Umowa o jego sprzedaży będzie podpisana prawdopodobnie w przyszłym tygodniu. W grze jest polskie TFI i podmiot zagraniczny.

— To podmiot działający od kilkunastu lat, wyspecjalizowany w tego typu inwestycjach, głównie na rynku amerykańskim — mówi Jakub Kokoszka, prezes AHG. Z naszych informacji wynika, że jest on bliższy sfinalizowania transakcji. Aktywa funduszu sztuki to około 14 mln zł, a AHG może zarobić na transakcji ponad 1,5 mln zł.

— Nie możemy ujawnić szczegółów. Właścicielami aktywów funduszu są jego uczestnicy. My sprzedajemy prawo do zarządzania funduszem i przepływów finansowych z tym związanych. Gdybyśmy policzyli koszty związane z jego uruchomieniem, to może nie wszystko, co otrzymamy, będzie naszym zyskiem, ale marża będzie naprawdę bardzo wysoka — wyjaśnia Izabela Depczyk, członkini zarządu AHG.

— W okresie przejściowym pozostanę jednym z członków komitetu inwestycyjnego funduszu — dodaje Jakub Kokoszka. Prezes liczy, że do końca drugiego kwartału właściciela zmieni biznes galeryjny.

— Prowadzimy rozmowy z kilkoma podmiotami. Jest ich mniej niż pięć — ujawnia Jakub Kokoszka. Pod koniec drugiego kwartału AHG chce też przeprowadzić kolejne akwizycje związane z nowym profilem działalności — sprzedażą szeroko rozumianych usług analitycznychi e-commerce związanych z rynkiem sztuki.

— Jesteśmy w trakcie kilku due diligence. Sprzedaż galerii i akwizycje są od siebie niezależne. Nie jest tak, że akwizycje będziemy finansować ze sprzedaży galerii — podkreśla Jakub Kokoszka.

Nową strategię zapoczątkował zakup 100 proc. amerykańskiej firmy Skate’s i 8,3 proc. niemieckiej Artnet w lutym 2014 r. Pieniądze na akwizycje wyłożyła Next Media Group (NMG).

W zamian za 50 proc. plus jedną akcję zasiliła ona spółkę z NewConnect 19,2 mln zł. Ponad 3 mln zł poszły na spłatę obligacji, reszta pozostała w spółce. NMG to spółka z Luksemburga pośrednio (osobowo oraz kapitałowo) powiązana z Telcrestem, dużym udziałowcem w notowanym na Nasdaq CTC Media, w którym karty rozdają szwedzki i rosyjski kapitał, zarabiający głównie na stacjach telewizyjnych w Rosji i krajach byłego ZSRR.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Kosiński

Polecane