ABC Data nieustannie rośnie

Materiał partnera
03-06-2018, 22:00

Bardzo dobre wyniki wypracowane w I kwartale 2018 r. to powód do dumy, lecz także motywacja do dalszej pracy nad utrzymaniem tendencji wzrostowej — przekonuje zarząd ABC Data

W I kwartale 2018 r. warszawski dystrybutor IT wypracował 1,05 mld zł przychodów ze sprzedaży, zwiększył zysk EBITDA o 17 proc. (do poziomu 7,9 mln zł) i osiągnął aż o 60 proc. wyższy zysk netto niż przed rokiem. Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 60,2 mln zł i jest wyższy o 1,7 mln zł w porównaniu z I kwartałem 2017 r.

Liczy się skala
Spółka wypracowała 5,8-procentową marżę ze sprzedaży. To jeden z najwyższych wskaźników w branży dystrybucji IT. — To kolejny kwartał, w którym, bez względu na rynkową koniunkturę, osiągamy tak wysoki poziom marży. Obecnie pracujemy nad utrzymaniem tendencji wzrostowej. Dotychczasowe wyniki ABC Data pokazują, że jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia tego celu — mówi Ilona Weiss, prezes ABC Data. Skąd tendencja wzrostowa w ABC Data? Jak tłumaczy zarząd spółki, to przede wszystkim efekt zwiększania skali działalności, szczególnie w regionie CEE.

Motory rozwoju
Rosnąca skala działalności jest wzmacniana przez konsekwentny rozwój narzędzi e-commerce, oferty usług chmurowych czy intensywną sprzedaż w obszarach mobile i VAD. W ostatnim czasie ABC Data m.in., wyposażyła swoją podstawową platformę sprzedażową InterLink w nową funkcjonalność — szybkie płatności internetowe. Spółka prowadzi też prace nad udostępnieniem aplikacji mobilnej m-InterLink partnerom w poszczególnych krajach regionu CEE. O ile na możliwość korzystania z aplikacji będą musieli oni jeszcze poczekać, o tyle już teraz mogą zaopatrywać się w ABC Data w rozwiązania chmurowe Microsoft. Spółka podpisała niedawno kontrakt na dystrybucję produktów cloudowych Microsoft CSP w całym regionie CEE.
Zarząd spółki zwraca uwagę na wzrost zainteresowania sprzedażą rozwiązań chmurowych ze strony resellerów i integratorów. Sukcesywny rozwój oferty cloudowej, pochodzącej zarówno od polskich, jak i globalnych dostawców, zwiększa konkurencyjność ABC Data

Wielokierunkowy rozwój
W I kwartale tego roku ABC Data odnotowała istotne wzrosty przychodów na rynkach zagranicznych. Na Słowacji wzrost wyniósł 41 proc., w Rumunii — 26 proc., a w krajach bałtyckich 16 proc. — Rozwijamy nasze kanały sprzedaży w poszczególnych krajach regionu. Na rynkach bałtyckich doskonale sprzedaje się zwłaszcza sprzęt Xiaomi, z kolei w grupie komponentów notujemy wzrosty w większości krajów regionu — tłumaczy Andrzej Kuźniak, wiceprezes ABC Data. Głównym rynkiem pozostaje dla ABC Data niezmiennie Polska. Również tutaj dystrybutor może pochwalić się solidnym wzrostem sprzedaży, który wyniósł w pierwszym kwartale 8 proc. W kraju, podobnie jak w krajach bałtyckich, bardzo dobrze sprzedają się produkty Xiaomi. Spółka systematycznie zwiększa więc swoje portfolio produktów tej marki. W ostatnim czasie zainaugurowała też otwarcie pierwszego autoryzowanego salonu Mi Store w Warszawie, w Centrum Handlowym Arkadia.

Zyskowny biznes
Dystrybutor rozwija swój biznes, pamiętając o sukcesywnej poprawie rentowności prowadzonej dzia- łalności. Takie podejście przynosi pożądane efekty. Zarząd spółki podkreśla, że wdrożenie nowych narzędzi do analizy umożliwia ABC Data uzyskanie informacji o rentowności nie tylko poszczególnych kategorii produktowych, lecz także produktów, dostaw, a nawet pojedynczych transakcji. Dzięki temu spółka może na bieżąco korygować podejmowane działania.
Podczas konferencji podsumowującej pierwszy kwartał tego roku zarząd spółki zwrócił uwagę na postrzeganie całej branży przez firmy ubezpieczeniowe i banki. Mimo dobrych wyników, wiodący dystrybutorzy, jak ABC Data, wciąż mierzą się z niż- szymi limitami oraz wyższymi kosztami kredytów. Odpowiadając na pytania, zarząd ABC Data odniósł się również do kwestii toczącego się w spółce postępowania kontrolnego w sprawie VAT. ABC Data wciąż czeka na jego zakończenie. Prezes Ilona Weiss dodała, że w kontekście ogólnej sytuacji spółki nie zaistniały żadne zmiany w toczących się postępowaniach sądowych, o czym spółka wyczerpująco informuje w każdym raporcie okresowym.

Rekomendowana dywidenda
W maju 2018 r., mając na uwadze dobre wyniki i kondycję finansową spółki, zarząd zarekomendował walnemu zgromadzeniu ABC Data wypłatę dywidendy za rok 2017 w kwocie 39 mln zł (0,31 zł na akcję). Wniosek zarządu został pozytywnie zaopiniowany przez radę nadzorczą. O wypłacie dywidendy zadecyduje WZA 11 czerwca 2018 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / ABC Data nieustannie rośnie