ABC Data szuka przychodów w chmurze

Giełdowy dystrybutor sprzętu IT uruchomił nowy biznes — platformę do sprzedaży usług i oprogramowania. Ma ofertę dla start-upów.

Coraz więcej firm jest gotowych płacić za oprogramowanie w formie usługi, dostarczane za pośrednictwem chmury informatycznej. Dostrzegła to ABC Data, giełdowy dystrybutor sprzętu IT i elektroniki, i zamierza zostać hurtownikiem. Stworzyła platformę, która umożliwi dystrybucję oprogramowania w całym regionie.

DWA RAZY NAJ: ABC Data, kierowana przez Ilonę Weiss, chce być nie tylko największym, ale też najnowocześniejszym dystrybutorem w regionie. Mają w tym pomóc nowe biznesy, np. platforma chmurowa.
Zobacz więcej

DWA RAZY NAJ: ABC Data, kierowana przez Ilonę Weiss, chce być nie tylko największym, ale też najnowocześniejszym dystrybutorem w regionie. Mają w tym pomóc nowe biznesy, np. platforma chmurowa. Fot. ARC

— Platforma chmurowa to jeden z naszych strategicznych projektów, dzięki któremu mocniej wchodzimy w obszar dystrybucji z wartością dodaną — mówi Iwona Weiss, prezes ABC Daty. Andrzej Kuźniak, wiceprezes spółki, tłumaczy, że zainteresowanie rozwiązaniami w chmurze wynika z analizy sytuacji na podstawowym rynku. Branża boryka się ze spadkiem cen głównych produktów i marż. Musi sprzedawać coraz więcej, by utrzymać zyski.

— W ciągu kilku lat średnia cena smartfona spadła o 36 proc., komputera o 32 proc., a telewizora o 43 proc. — wylicza Andrzej Kuźniak. Lekarstwem ma być wejście na rynek rozwiązań chmurowych, który — w ocenie wiceprezesa ABC Daty — ma duży potencjał i jest relatywnie mało nasycony. Dzięki platformie dystrybutor będzie mógł oferować rozwiązania z takich kategorii jak np. SaaS (oprogramowanie w formie usługi) czy IaaS (infrastruktura IT dostępna w chmurze). ABC Data liczy, że do współpracy uda się jej namówić nie tylko globalnych dostawców IT, ale także polskie start-upy, którzy tworzą własne rozwiązania w chmurze i starają się je sprzedawać na własną rękę.

— Dzięki naszej platformie uzyskają dostęp do 13 tysięcy współpracujących z nami regularnie resellerów w Europie Środkowo-Wschodniej. W ten sposób łatwiej będzie im dotrzeć do klientów i konkurować

z globalnymi graczami — twierdzi Andrzej Kuźniak. Platforma chmurowa to niejedyna nowa inwestycja ABC Daty. Dystrybutor uruchomił także mobilną wersję platformy Interlink, która umożliwia składanie online zamówień na sprzęt IT i elektronikę. Generuje ona obecnie ok. 85 proc. przychodów dystrybutora, które w ubiegłym roku wyniosły blisko 5 mld zł. Spółka zdecydowała się także na odświeżenie platformy Reseller Web, która daje jej partnerom możliwość uruchomienia własnego sklepu internetowego z produktami kupionymi od ABC Daty.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Gawrychowski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu