Adidas, Visa i Biedronka najlepsze na mundialu

ŁO
21-07-2018, 22:27

Agencja mediowa Starcom jeszcze przed rozpoczęciem piłkarskich mistrzostw w Rosji sprawdziła znajomość marek, które Polakom kojarzą się z mundialem. W końcówce turnieju zrobiła to samo.

- W badaniu znajomości spontanicznej największe wzrosty, w stosunku do badania przed mistrzostwami, osiągnęły marki Adidas, Visa, Biedronka i Lotos - czytamy w komunikacie agencji.  

Reprezentacja Polski w meczu z Kolumbią
Zobacz więcej

Reprezentacja Polski w meczu z Kolumbią

Aleksiej Witwicki / FORUM

Diagnoza przed rozpoczęciem mundialu wskazywała, że przed sponsorami jeszcze dużo pracy, żeby szum wokół piłkarskiego święta przekuć na sukces marketingowy. Aż 60 proc. badanych Polaków na miesiąc przed startem rywalizacji nie potrafiło wskazać choćby jednej marki związanej z mistrzostwami w Rosji. Później ruszyła machina reklam i promocji, a odsetek ten spadł do nieco ponad 50 proc.  

Starcom powtórzył badanie tuż przed zakończeniem mistrzostw. Jakie są wyniki? Ankietowani w odpowiedzi na pytanie o marki kojarzone z mistrzostwami (spontaniczna znajomość) najczęściej wskazywali Coca-Colę (14 proc.), Adidasa (11 proc.), Visę (8 proc.) i Biedronkę (7 proc.). O ile producent napojów już przed rozpoczęciem gry był na takim poziomie, to pozostałe pozostali razem z Lotosem zanotowali największe wzrosty, bo o 4 p.p. 

- W części badania dotyczącej znajomości marek kojarzących się respondentom z reprezentacją Polski w piłce nożnej spontanicznie najczęściej wymieniane były marki Biedronka, Lotos i Orlen. Biedronka odnotowała wzrost o 6 p.p., Lotos o 5 p.p., a znajomość marki Orlen, który nie jest sponsorem reprezentacji o 2 p.p. - podaje Starcom. 

Biedronka najlepiej poradziła sobie również w badaniu znajomości wspomaganej uzyskując wynik 59 proc. Wyprzedziła koncern paliwowy Lotos (53 proc.).

Przypomnijmy, że mundial wygrali Francuzi, którzy w finale pokonali Chorwatów. Polacy w kiepskim stylu odpadli już w fazie grupowej. 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Media / Adidas, Visa i Biedronka najlepsze na mundialu