Dystrybutor napojów z Krakowa za dwa lata chce mieć dużą grupę kapitałową, której przychody sięgną 1,5 mld zł.
Spółka Advanced Distribution Solutions (ADS), która tworzy ogólnopolską firmę dystrybuującą napoje alkoholowe i bezalkoholowe, zakończyła proces przejmowania dziewięciu przedsiębiorstw.
— Wszystko, co obiecaliśmy inwestorom w prospekcie, zrealizowaliśmy. A nawet więcej — zamiast planowanych sześciu spółek przejęliśmy aż dziewięć — informuje Krzysztof Bałanda, prezes ADS.
W skład grupy ADS wchodzą: Star-Napoje Poznań, Inter-Hurt, Danpol, Max-Beer Srzelec, Nibres Słupsk, Mag-Mar Racibórz, Empat, Bomark oraz firma RO & MA. Łączne przychody netto ich wszystkich wynoszą około 500 mln zł. Na przejęcia spółka wydała ponad 123 mln zł z emisji akcji serii I.
3-4 grudnia 2007 r. właściciele przejętych podmiotów objęli emisję akcji ADS serii J za blisko 60 mln zł. W ten sposób giełdowa spółka sfinalizowała zakup dziewięciu hurtowni.
— Tegoroczne przejęcia były jedynie pierwszym etapem budowy grupy kapitałowej. W 2008 r. zamierzamy przejąć kolejnych 6-8 podmiotów działających na rynku hurtowej sprzedaży napojów i alkoholi — mówi Krzysztof Bałanda.
Do 2009 r. ADS chce mieć w grupie od 16 do 20 podmiotów. Na koniec 2009 r. jej przychody sięgną 1,5 mld zł, a rentowność operacyjna wyniesie 3,5-4 proc. Inwestorzy entuzjastycznie zareagowali na te informacje i na zamknięciu wczorajszej sesji za jeden walor spółki po 3,3-procentowym wzroście płacono 0,94 zł.