Afera z reklamą na turnieju krykieta

opublikowano: 15-10-2013, 09:32

Organizacja zarządzająca rozgrywkami krykieta w Australii znalazła się pod pręgierzem za ocenzurowanie reklamy podczas jednego z turniejów.

Podczas jednodniowych rozgrywek zorganizowanych w Sydney przez West Australian Cricket Association umieszczono reklamę sponsora. Zajmująca się ochroną zdrowia firma Healthway apelowała w niej: „Alkohol –  zastanów się. Alkohol i sport nie mieszają się”. Nadzorująca rozgrywki w całym kraju organizacja Cricket Australia postanowiła jednak zmienić hasło. Ostatecznie brzmiało ono: „Alkohol – zastanów się. Żadnego alkoholu poniżej 18 roku życia, to najbezpieczniejszy wybór”. Skąd taka ingerencja? Chodzi o pieniądze, twierdzi profesor Mike Daube, zajmujący się problemem picia alkoholu wśród nieletnich.

fot. Bloomberg
fot. Bloomberg
None
None

- Priorytety są jasne. Oni chcą chronić swoich sponsorów, którymi są producenci alkoholu, przed przesłaniem, które może być dla nich niekorzystne, natomiast nie wstrzymają promocji alkoholu, która może obrażać sponsorów promujących zdrowy tryb życia – powiedział.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, AFP

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane