Aflofarm przypakuje za granicą

opublikowano: 30-09-2018, 22:00

Firma dopięła przejęcie spółki Trec Nutrition. Ma utrzymać marki i rozwinąć się za granicą.

Aflofarm zwiększył masę i teraz będzie robił rzeźbę. Jeden z największych graczy na polskim rynku farmaceutycznym, stworzony i kontrolowany przez rodzinę Furmanów, sfinalizował przejęcie gdańskiej spółki Trec Nutrition, działającej w segmencie suplementów i odżywek dla sportowców. Wartość transakcji nie jest oficjalnie znana, ale według naszych informacji Aflofarm zapłacił za spółkę, której przyglądały się też fundusze private equity, około 100 mln zł.

Dla Aflofarmu nie jest to wpłynięcie na zupełnie nieznane wody. Farmaceutyczna grupa już w 2015 r. wprowadziła na rynek markę dla sportowców Formotiva, która będzie nadal rozwijana.

— Finalizacja transakcji jest pewnego rodzaju kamieniem milowym w historii Aflofarmu. Po raz pierwszy sięgamy po wsparcie z zewnątrz. Zakup Treca otwiera przed nami bardzo duże możliwości w zakresie rozwijania oferty produktów skierowanych do sportowców. Planujemy utrzymać wszystkie marki, należące do obu spółek — mówi Jacek Furman, prezes Aflofarmu.

Treca, działającego od 2001 r. i wypracowującego ponad 70 mln zł przychodów rocznie, sprzedał twórca spółki Lech Kłoczko i jego rodzina. Na stanowisku prezesa zastąpi go Jaromir Sroga, w przeszłości m.in członek zarządu grupy Eurozet i szef domu mediowego Maxus Polska. Aflofarm chce, by produkty dla sportowców pojawiły się w większym stopniu na rynkach zagranicznych. Trec już współpracuje z dystrybutorami w 40 krajach.

— Będziemy kontynuować dotychczasową działalność w tym obszarze, ale dodatkowo połączymy siły oraz będziemy wymieniać się doświadczeniamiw poszukiwaniu nowych rynków i obszarów działalności za granicą — mówi Paweł Tomczak, dyrektor rynków zagranicznych w Aflofarmie.

Aflofarm, który potęgę zbudował na sprzedaży leków bez recepty i suplementów diety, w 2016 r. (ostatnie dostępne dane) miał 710 mln zł przychodów i 170 mln zł czystego zysku. Jest największym reklamodawcą w Polsce. Spółka, która do tej pory rozwijała się organicznie, teraz rozgląda się za celami do przejęcia.

— Nie wykluczamy kolejnych akwizycji firm działających w szeroko rozumianej branży zdrowotnej — mówi Jacek Furman. © Ⓟ

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane