Agenci zyskują w oczach kupujących

opublikowano: 21-10-2014, 00:00

Wbrew obiegowej opinii Polacy chętnie korzystają z usług pośredników w obrocie nieruchomościami.

Prawie połowa Polaków korzystała z usług agentów nieruchomości, z czego dwie trzecie przynajmniej dwa razy — wynika z badania „Czy Polacy lubią agentów?”, przeprowadzonego przez IPSOS na zlecenie portalu iHouse.pl. Aż 69 proc. ankietowanych jest zadowolonych z usług pośredników, a ponad 33 proc. deklaruje chęć skorzystania z nich w przyszłości.

— Na całym świecie pośrednik nieruchomości to szanowany zawód i tak też może być w Polsce, gdzie konsumenci są na tyle dojrzali, że oczekują odpowiedniegostandardu obsługi. Agenci muszą jedynie sprostać ich oczekiwaniom. To wymaga od pośrednika przede wszystkim umiejętności efektywnej obsługi klienta — tłumaczy Hubert Bienias, prezes iHouse.pl

Polacy najczęściej korzystają z usług specjalistów przy zakupie mieszkania (49 proc.), jego sprzedaży (31 proc.) i poszukiwaniu lokum do wynajęcia (28 proc. respondentów). Badanych zapytano także o główne powody niezadowolenia ze współpracy z pośrednikiem. Wśród odpowiedzi wymieniano najczęściej niski standard obsługi oraz brak umiejętności dostosowania się do indywidualnych potrzeb klienta. Kolejną negatywną cechą był niski poziom wiedzy na temat rynku nieruchomości, a także nierzetelność partnera.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Gołasa

Polecane