Agencje ochrony naśladują logo CBŚ

PAP
opublikowano: 01-06-2010, 08:08

Charakterystyczne logo Centralnego Biura Śledczego z orłem chwytającym ośmiornicę nie jest chronione przez prawo, w  efekcie czego lekko zmodyfikowany znak wykorzystują firmy ochroniarskie do  autopromocji, informuje "Dziennik Gazeta Prawna".

Jednym z "piratów" jest specjalizująca się w odzyskiwaniu skradzionych samochodów Car Investigation Office. Jej logo jest niemal wierną kopią znaku CBŚ. Innowacja polega na tym, że orzeł nie chwyta w szpony ośmiornicy, a auto.

Szefowie CBŚ zapowiadają, że proceder podkradania znaku zostanie ukrócony przy okazji finalizowanego obecnie procesu usamodzielniania CBŚ od Komendy Głównej Policji.

Jak podaje gazeta znacznie lepiej chronione są nazwy i logo polskich służb specjalnych. Nazwy Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Agencji Wywiadu oraz pochodzące od nich skróty chroni ustawa, a wzór logo ABW jest opisany w zarządzeniu szefa tej służby z 2008 r. Precyzuje ono nawet sytuacje, w których znak może być wykorzystywany. (PAP)

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Agencje ochrony naśladują logo CBŚ