Agora chce być operatorem wirtualnym, najwcześniej w 2007 r.

Internet Securities
09-10-2006, 13:23

Agora prowadzi rozmowy na temat wejścia na rynek telefonii komórkowej jako operator wirtualny. Jednak uruchomi tego rodzaju usługi nie wcześniej niż w 2007 roku, zapowiedział w poniedziałek dyrektor pionu internetowego Agory Tomasz Józefacki.

Agora prowadzi rozmowy na temat wejścia na rynek telefonii komórkowej jako operator wirtualny. Jednak uruchomi tego rodzaju usługi nie wcześniej niż w 2007 roku, zapowiedział w poniedziałek dyrektor pionu internetowego Agory Tomasz Józefacki.

„Prowadzimy rozmowy na ten temat. Ale jeszcze nikt na rynku nie podpisał umowy MVNO. W naszym przypadku będzie to najwcześniej w przyszłym roku” – powiedział Józefacki.

Pozyskanie przychodów z usług jako operator wirtualny ma być jednym z elementów strategii Agory zakładającej pozyskiwanie większych przychodów z usług multimedialnych oraz internetu.

Spółka zainwestowała właśnie w przebudowę swojego serwisu internetowego. Lifting przeszedł portal gazeta.pl, odświeżona została też strona „Gazety Wyborczej” gazetawyborcza.pl. Pełne wydanie „Gazety” ze wszystkimi dodatkami będzie dostępne za opłatą w wersji elektronicznej oraz w wersji audio.

Serwis gazeta.pl, który do tej pory docierał głównie do użytkowników powyżej 25 roku życia, będzie teraz próbował zwrócić się też w stronę młodszych internautów. Agora liczy też na dynamiczny wzrost przychodów ze sprzedawanych przez Internet multimediów, teraz np. sprzedaje informacje o Robercie Kubicy na telefony sieci Orange.

Dzięki zmianom Agora chce, by jej przychody z reklamy internetowej rosły szybciej niż cały rynek.

„Obecnie mamy 8-9% udziału w rynku reklamy internetowej. Liczę na dwucyfrowy udział w rynku na koniec tego roku” – powiedział Józefacki.

„Rynek reklamy internetowej będzie bardzo szybko rósł. W okresie najbliższych 2-5 lat powinno to być wzrost rzędu 30-50% rocznie. My chcemy rosnąć szybciej niż rynek” – dodał.

Józefacki liczy też w najbliższym czasie na znaczne zwiększenie popularności portalu gazeta.pl.

„W tej chwili mamy oglądalność 38-39%, chcemy to poprawić o kilkadziesiąt procent” – powiedział.

Poinformował, że Agora rozmawia na temat przejęć innych serwisów lub dostarczycieli treści, ale nie podał konkretów.

„Rynek jest dynamiczny, pojawiają się nowi gracze. To naturalne, że prowadzimy takie rozmowy” – powiedział Józefacki.

Agora nie ujawniła, jaki jest budżet inwestycji w internet.

„Budżet nie jest bardzo duży w znacznym stopniu opieramy się na posiadanych kadrach i technologiach” – powiedział Józefacki.

Wiceprezes Agory Zbigniew Bąk zapowiadał dwa miesiące temu, że grupa, aby unowocześnić strukturę przychodów, zamierza zainwestować znaczne środki w internet i skorzystać z szybkiego wzrostu reklamy internetowej.

W pierwszej połowie 2006 roku grupa Agory miała 9,6 mln zł zysku netto wobec 92,6 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 589,1 mln zł wobec 615,9 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Internet Securities

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Gospodarka / Agora chce być operatorem wirtualnym, najwcześniej w 2007 r.