Seria składać się będzie z 16 tomów, przychody z dziewięciu z nich zasilą więc wyniki pierwszego kwartału. Pierwszą książkę – „Cesarza”, będzie można kupić w promocyjnej cenie 9,99 zł puls cena „Gazety Wyborczej” (1,50 zł). Kolejne mają kosztować 19,99 zł plus cena gazety. Kolekcję wspiera kampania promocyjna w radiu, telewizji i mediach Agory.
Poczytność autora i termin publikacji serii (w zaledwie kilka miesięcy po śmierci Ryszarda Kapuścińskiego) dają dużą szansę na sukces projektu. Agora chce najwyraźniej powrócić do bardzo dobrych rezultatów z kolekcji, które osiągała w przeszłości. W rekordowych kwartałach przychody z tej działki sięgały nawet około 50 mln zł (w trzecim kwartale 2007 r. było to ledwie 15,4 mln zł, w sumie skonsolidowane przychody wyniosły w tym okresie 284 mln zł). Korzyść z dołączenia atrakcyjnej kolekcji jest zresztą podwójna, bo przyciągają one także tych, którzy na co dzień nie kupują „Gazety Wyborczej”.
Dziś o godz. 12.30 za akcje Agory płacono 43,29 zł, po wzroście o 0,56
proc.
KZ, Presserwis