Akcja Inwestor: IBS zapowiada przejęcia

Katarzyna Latek
opublikowano: 24-07-2009, 09:44

Giełda IBS chce skupić własne akcje, ale sprzedaży nieruchomości nie sprzyja koniunktura. Możliwa jest emisja i  przejęcia.

W "Akcji Inwestor", w której inwestorzy - za pośrednictwem "PB" - zadają pytania zarządom spółek, do najbardziej aktywnych należy IB System (IBS). Oto, co wynika z dotychczasowych wypowiedzi spółki:

Giełdowa grupa od pewnego czasu zapowiada, że chce skupować swoje akcje, i to ze sporą premią. Wcześniej jednak musi sprzedać nieruchomości. Nie idzie to jednak tak gładko, jak się wcześniej spodziewano. Część pieniędzy firma miała przeznaczyć także na rozwój.

— Mamy oferty, jednak nie zdecydowaliśmy się na sfinalizowanie żadnej sprzedaży. Ceny, które nam proponowano były nieatrakcyjne. Gdybyśmy sprzedali nieruchomości po cenie niższej, niż wycena księgowa, miałoby to negatywny wpływ na wynik spółki — mówi Marcin Niewęgłowski, prezes IB System.

Działki w częściach

Największe zainteresowanie budzi budynek w Łodzi. Jest on jednak niemal w całości wynajęty i stanowi dla IBS źródło przychodów, dlatego firma nie chce oddać go tanio.

Atrakcyjnym aktywem jest też działka w Czosnowie. W sumie to 7,6 ha, wyceniane na ok.  20 mln zł. Spowolnienie gospodarcze powoduje, że jest niewielu chętnych, by wyłożyć jednorazowo taką gotówkę.
— Wydzieliliśmy dwie działki inwestycyjne po 1 ha, a resztę — na działki budowlane. Mamy nadzieję, że dzięki temu uda nam się je szybciej sprzedać. Zainteresowanie gruntem znacznie wzrosło, gdyż nie wymaga już od klienta dużego zaangażowania finansowego — wyjaśnia prezes IBS.

Z buy-backu zarząd nie rezygnuje. Jego skala będzie jednak zależna od tego, ile pieniędzy firma zbierze ze sprzedaży nieruchomości.

ZADAJ PYTANIE W AKCJI INWESTOR

Akcje na przejęcia

Najbliższe NWZ IBS zajmie się uchwałą o podwyższeniu kapitału docelowego. Skąd taki pomysł?

— Ma to na celu usprawinienie procesu podejmowania decyzji, zwłaszcza dotyczących możliwych przejęć — mówi Marcin Niewęgłowski.

IBS szuka spółek o profilu biznesowym, podobnym do działających w ramach grupy I&B Consulting i Inwar Integracje. Obie te firmy w przyszłości (do końca 2010 roku) mają trafić na New Connect.
Obie mogą się tez pochwalić umacnianiem pozycji na rynku. I&B Consulting w lipcu sprzedało licencje Microsoft dynamics AX do działającego w ramach międzynarodowej grupy kapitałowej przedsiębiorstwa. Wspólnie z Microsoft, przygotowuje na wrzesień konferencje dla przedsiębiorstw z branży chemicznej. Dzięki niej konferencji liczy na pozyskanie nowych klientów z tej branży. Z kolei  Inwar Integracje pozyskuje kolejne zlecenia, a niedawno zakończył wart 1,2 mln zł kontrakt dla Merkury Engineering Polska.

Bliżej szczęśliwego finału jest również planowane przejęcie Microtechu.

— W przyszłym tygodniu odbędzie się spotkanie po due dilligence. Nie powinno być niespodzianek — zapowiada prezes IBS.

Dodaje, że list intencyjny ma ważność do 31 sierpnia. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, już w IV kwartale Microtech może trafić do giełdowej grupy.

Zadowoleni z GPS

Wakacyjny sezon okazał się udany dla firmy, jeśli chodzi o sprzedaż GPS.

- Zapowiadaliśmy, że chcemy w tym roku mieć 7 proc. polskiego rynku GPS i nic nie wskazuje na to, abyśmy mieli nie zrealizować postawionych celów – mówi Marcin Niewęgłowski.

Coraz większą część przychodów spółki Media Service (z grupy IBS) stanowi nie tylko sprzedaż urządzeń, ale i aktualizacja map, oprogramowania oraz aktualizacje fotoradarów  w jedynym legalnym na polskim rynku urządzeniu - lokalizatorze fotoradarów. Są to przychody generowane z usług, co w przyszłości w znacznym stopniu ma poprawić marże dla tej grupy asortymentu.

W przyszłym tygodniu  pojawi się już nowa seria urządzeń nawigacyjnych, na które już teraz spółka ma zamówienia z sieci wielkopowierzchniowych.

Media Service zrezygnował natomiast z szerokiego rozwijania sieci sprzedaży pod szyldem Świat GPS. Został sklep internetowy i falgowy sklep w Warszawie na ulicy Puławskiej.

- Ten plan był bardzo kapitałochłonny. Zamiast tego docieramy do kolejnych sklepów w całej Polsce. Jesteśmy już obecni nie tylko w sklepach specjalistycznych takich, jak Media Markt, Saturn, ale także w mniejszych sieciach i małych sklepach detalicznych. To była bardzo dobra decyzja – mówi prezes IBS. Wykorzystując doświadczenie w dystrybucji spółka chce wchodzić do sklepów z coraz większym asortymentem elektroniki.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Latek

Polecane