Aksamitny wiew świeżości

Marcin Zawiśliński
opublikowano: 30-08-2006, 00:00

Są największym w kraju dystrybutorem ekskluzywnych win. Najdroższe kosztują kilka tysięcy złotych za butelkę.

Po wejściu na stronę internetową Piwnicy Wybornych Win ma się wrażenie obcowania z czymś wyjątkowym, arystokratycznym i artystycznym zarazem. Każda kolejna zakładka kryje w sobie odmianę wina opatrzonego dodatkowo krótką informacją o roczniku, kraju i regionie pochodzenia, smaku, barwie oraz temperaturze przechowywania.

— Nasze portfolio zawiera ponad 600 rodzajów najwyższej jakości win z różnych stron globu. Na stałe współpracujemy z blisko 50 dostawcami. Są wśród nich największe rody winiarskie świata, takie jak: Baron Philippe de Rothschild z Francji, Miguel Torres z Hiszpanii czy Marchesi de Frescobaldi z Toskanii — mówi Evangelos Evangelou, prezes Piwnicy Wybornych Win.

Firmą zarządza od ośmiu lat, czyli od początku jej istnienia, ale w Polsce mieszka od trzynastu. Nim został szefem największego przedsiębiorstwa importującego i dystrybuującego najwyższej jakości wina, z powodzeniem prowadził sieć lokali gastronomicznych na lotnisku Okęcie.

— Wino to moja wielka pasja już od czasu studiów w Grecji — podkreśla prezes Piwnicy.

Kiedy międzynarodowa Grupa CEDC postanowiła zainwestować w polski rynek winiarski, Evangelou został jej przedstawicielem na Europę Środkowo-Wschodnią. Zdecydował wtedy o zakupie małego, chylącego się ku upadkowi, polskiego przedsiębiorstwa zajmującego się dystrybucją alkoholi.

— Zaczynaliśmy od biura i magazynu w Sulejówku. Teraz mamy 93 oddziały w całym kraju. Żadna inna firma dystrybucyjna w Polsce nie ma tak rozbudowanej bazy logistycznej. Obsługujemy prawie wszystkie duże hotele i restauracje w Polsce, w tym większość warszawskich — opowiada z dumą prezes.

Prezent dla biznesmena

Potężna Grupa CEDC, której Piwnica Wybornych Win jest częścią, zajmuje się importem i dystrybucją wielu rodzajów trunków na całym świecie. Jest notowana na amerykańskiej giełdzie NASDAQ.

— W skład CEDC wchodzi 17 innych firm dystrybuujących alkohole oraz polscy producenci Polmos Białystok i wódka Bols — wyjaśnia strukturę koncernu Evangelos Evangelou.

Piwnica Wybornych Win zaopatruje nie tylko hotele, restauracje i kawiarnie. Stale poszerza swoją ofertę win przeznaczoną do sprzedaży detalicznej. Ma sieć sześciu sklepów Fine Wine Spirits. Cztery w Warszawie, po jednym w Konstancinie i Białymstoku.

— Klienci indywidualni szukają bardziej eleganckich i wysublimowanych w smaku win. Przedsiębiorcy zaś kupują wina na różne okazje, także w relacjach business-to-business. Prezent w postaci dobrego gatunkowo wina budzi bardzo pozytywne skojarzenia wśród biznesmenów — uważa Evangelos Evangelou.

Polski smak

Piwnica Wybornych Win znana jest również z organizacji festiwalu wina, na który co roku do Warszawy przybywa około 2 tys. osób z całego świata. To znakomita okazja do degustacji różnych gatunków trunku, a także do wymiany informacji na temat nowinek w branży.

W Polsce największą popularnością cieszą się wina czerwone. Stanowią aż 70 proc. wszystkich sprzedawanych w naszym kraju.

— Wina czerwone bardziej pasują do polskiej kuchni, która jest raczej ciężka i tłusta. Bardzo istotny jest również wpływ klimatu i przyzwyczajeń. Dlatego białe i różowe wina pozostają w mniejszości — wyjaśnia prezes Piwnicy.

Firma ma również specjalną ofertę dla tych miłośników królewskiego trunku, którzy lubią wina czerwone, ale o lekkim, niekwasowym smaku.

— Coraz modniejsze stają się wina o bogatym, owocowym bukiecie, niekończące się ciężkim aromatem beczki i tanin, lecz aksamitnym, miłym powiewem świeżości — dodaje Evangelos Evangelou.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Zawiśliński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu