Alibaba rozważa sprzedaż udziałów w Weibo

Tadeusz Stasiuk, Bloomberg
opublikowano: 29-12-2021, 18:32

Chiński gigant e-commerce, koncern Alibaba Group Holding negocjuje potencjalną transakcję sprzedaży posiadanych udziałów w spółce Weibo, właściciela popularnego komunikatora. Rynkowego potentata zmusza do tego stanowisko władz w Pekinie, które chcą ograniczyć wpływ chińskich gigantów technologicznych we wrażliwej sferze medialnej, informuje Bloomberg.

fot. Brent Lewin/Bloomberg

W grę wchodzić ma pakiet obejmujący 30 proc. udziałów w Weibo, w chińskim odpowiedniku Twittera. Drugą stroną negocjacji jest państwowy konglomerat Shanghai Media Group.

Jak twierdzą agencyjne źródła, rozmowy są na wczesnym etapie i nie ma gwarancji zawarcia stosownej umowy.

SMG to jeden z największych państwowych koncernów medialnych i kulturalnych w Państwie Środka.

Bloomberg przypomina, że serwis Weibo został uruchomiony w 2009 r. pozwalając na przesyłanie krótkich informacji do 140 znaków. W 2014 r. firma przeprowadziła IPO w USA. Ma około 248 mln aktywnych użytkowników dziennie, w porównaniu do 211 mln na Twitterze.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane