AliExpress sponsorem Lecha Poznań

ŁO
opublikowano: 24-10-2020, 17:29

Chiński gigant został partnerem polskiego klubu piłkarskiego Lech Poznań. To kolejny dowód na to, że Polska jest ważnym kierunkiem dla spółki.

- To podkreśla zainteresowanie, a może i wagę rynku polskiego dla tej platformy sprzedaży online. Horyzont czasowy umowy jest krótki, na razie tylko do czerwca 2021r., ale i tak transakcja robi wrażenie - komentuje na portalu LinkedIn Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska.

Lech Poznań
Lech Poznań
TT NEWS AGENCY/Reuters/FORUM

- Polska jest jednym z naszych wiodących rynków w Europie, a piłka nożna to sport narodowy dla Polaków. Chcemy, aby współpraca z Lechem Poznań symbolizowała nasze zaangażowanie na polskim rynku - potwierdza Gary Topp, prezes AliExpress na Europę Środkowo-Wschodnią.

Umowa rzeczywiście ma na razie charakter krótkoterminowy, bo obowiązywać będzie do 30 czerwca 2021 roku. Obie strony zastrzegają jednak, że może zostać przedłużona. Pierwszą wspólną kampanią będzie listopadowy Dzień Singla. Klub informuje, że logo nowego sponsora pojawi się na spodenkach zawodników pierwszego zespołu, a reklamy umieszczane będą na stadionie podczas meczów ligowych.

- AliExpress to jedna z najszybciej rozwijających się w Polsce marek "lifestyle" oraz e-commerce, atrakcyjna dla fanów Lecha. Rozmowy rozpoczęły się na długo przed tym, gdy zdobyliśmy wicemistrzostwo Polski oraz zakwalifikowaliśmy się do fazy grupowej Ligii Europy. Jest to potwierdzenie, że nasz klub jest silnym brandem. Kluczowa okazała się nasza reputacja nie tylko na polskim, ale i europejskim rynku - mówi Karol Klimczak, prezes zarządu KKS Lech Poznań.

Chińczycy dołączają do szerokiego składu sponsorów Lecha. Strategicznym partnerem jest firma bukmacherska STS, a poza tym klub wspierają m.in. producent piwa Lech Pils, wytwórca sprzętu AGD Amica i producent agregatów prądotwórczych Fogo.

"Kolejorz" po ośmiu kolejkach Ekstraklasy zajmuje 11 miejsce w tabeli i wyprzedza lokalnego rywala Wartę Poznań. Klub rywalizuje jednak również w Lidze Europy i w pierwszym meczu fazy grupowej przegrał z Benfiką Lizbona 2:4. W grupie zagra jeszcze Rangers FC i Standard Liege.

Co ciekawe, w Poznaniu swoją siedzibę ma Allegro, lider polskiego rynku e-handlu, który ostatnio zadebiutował na giełdzie.

Umowa pomiędzy Lechem a AliExpress jest kolejną tego typu transakcją zawartą przez polski klub z międzynarodową marką. W sierpniu umowę z firmą Plus500 podpisał mistrz Polski - Legia Warszawa. Plus500 jest czołowym internetowym brokerem kontraktów CFD (kontrakty różnicy kursowej), a od stycznia 2015 r. głównym sponsorem hiszpańskiego klubu Atletico Madryt.

Więcej o tej umowie przeczytasz w tekście "Legia vs. Atletico, czyli komu kibicują w Plus500".

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO

Polecane