Allianz odchudza i upraszcza ofertę

opublikowano: 16-04-2019, 22:00

Ubezpieczyciel znany z szerokiego asortymentu, pod którym półki się aż uginały, zmienia politykę produktową.

Allianz już okrzepł po zmianie modelu współpracy z agentami wyłącznymi — pod koniec 2017 r. pożegnał się z menedżerami zarządzającymi pracą ponad 2 tys. agentów. Wielkim wysiłkiem udało mu się utrzymać 85 proc. sieci dystrybucji. Teraz robi wielkie porządki w ubezpieczeniowym asortymencie. Idzie w kierunku sprzedaży pakietowej, co konkurencja zrobiła już dawno. W praktyce oznacza to, że klient dostanie do wyboru kilka gotowych wariantów ochrony, od podstawowej po kompleksową. Docelowo Allianz chce wycofać się z ubezpieczeń modyfikowanych, czyli składanych przez klienta z różnych elementów.

Allianz, w którego zarządzie zasiadają Grzegorz Kulik i Krzysztof
Wanatowicz, odświeżył ogólne warunki umowy ubezpieczeniowej (tzw. OWU).
Dokument jest napisany prostym językiem, przystępnym dla Kowalskiego,
zredukowano w nim też listę wyłączeń aż o 60 proc.
Zobacz więcej

ZMIANA NA LEPSZE:

Allianz, w którego zarządzie zasiadają Grzegorz Kulik i Krzysztof Wanatowicz, odświeżył ogólne warunki umowy ubezpieczeniowej (tzw. OWU). Dokument jest napisany prostym językiem, przystępnym dla Kowalskiego, zredukowano w nim też listę wyłączeń aż o 60 proc. Fot. Marek Wiśniewski

W pierwszej kolejności zmieni ofertę ubezpieczeń komunikacyjnych i mieszkaniowych. Do końca 2020 r. planuje rozszerzyć nowe standardy produktowe na ubezpieczenia dla małych i średnich przedsiębiorstw oraz polisy życiowe.

— W marcu ruszyliśmy ze sprzedażą czterech wariantów ubezpieczenia komunikacyjnego i trzech mieszkaniowego. Konstrukcja jest bardzo prosta — im wyższy pakiet, tym szerszy zakres ochrony. Naszym celem jest dwucyfrowa dynamika sprzedaży i skrócenie czasu obsługi klienta. Wyniki za pierwsze tygodnie dowodzą, że klienci częściej decydują się na bogaty pakiet ochronny niż samo OC — mówi Krzysztof Wanatowicz, członek zarządu Allianzu.

Według danych Komisji Nadzoru Finansowego w zeszłym roku Allianz był czwartym ubezpieczycielem w kraju pod względem sumy składek komunikacyjnych OC i AC — zebrał blisko 1,3 mld zł. Lepszy wynik osiągnęły PZU, Warta i Ergo Hestia. Nie ma szczegółowych danych na temat polis mieszkaniowych. Agenci Allianzu oferują pakiety nowym klientom i tym, którym polisa wygasa. W przypadku mieszkaniówki firma pozwala przedłużyć umowę na starych zasadach. Natomiast w przypadku komunikacji — nie.

— Prostota i sprzedaż pakietowa to przyszłość branży ubezpieczeniowej. Odpowiadając na potrzeby klientów, postanowiliśmy zmodyfikować naszą ofertę i uprościć produkty, aby wybór był łatwiejszy. Szacujemy, że zawężając paletę produktów, sporo zaoszczędzimy na obsłudzesystemów IT oraz skrócimy czas likwidacji szkody nawet o 30 proc. — dodaje Grzegorz Kulik, wiceprezes Allianzu.

Allianz obrał słuszny kierunek zmian.

— Klienci najczęściej decydują się za zakup ubezpieczenia pakietowego. Tylko bardziej świadomi nomenklatury ubezpieczeniowej decydują się na modyfikowanie polisy — mówi Katarzyna Ostrowska, rzecznik prasowy Uniqi.

Ubezpieczenia pakietowe Allianzu sprzedają agenci zarówno wyłączni (około 2,5 tys. osób), jak też multiagenci współpracujący z ubezpieczycielem (około 15 tys.). Allianz umożliwia agentom również zdalną obsługę klientów (za pomocą kontaktu telefonicznego i mejlowego), ale nie prowadzi sprzedaży bezpośredniej przez platformę internetową.

3650b480-8c31-11e9-bc42-526af7764f64
Ubezpieczeniowe wieści
Newsletter, który dostarczy informacji na temat tego, co dzieje się w branży ubezpieczeń.
ZAPISZ MNIE
Ubezpieczeniowe wieści
autor: Karolina Wysota
Wysyłany co dwa tygodnie
Karolina Wysota
Newsletter, który dostarczy informacji na temat tego, co dzieje się w branży ubezpieczeń.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy