Amazon będzie liderem branży kosmetycznej

Mikołaj ŚmiłowskiMikołaj Śmiłowski
opublikowano: 2023-06-20 15:21

Według analityków Morgan Stanley, gigant e-commerce’u wkrótce stanie się dominującym graczem w kolejnym sektorze.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Amazon ma największy udział w wielu branżach, zarówno w ramach działalności detalicznej, jak i autorskich usług. Jak przekonuje zespół analityczny Simeona Gutmana z banku Morgan Stanley, w 2025 r. firma będzie wieść prym również w branży kosmetycznej. Udziały Walmartu, obecnego lidera w rynku, mają spaść do 13,5 proc., podczas gdy Amazona wzrosnąć do 14,5 proc. Według wyliczeń specjalistów branża kosmetyczna za dwa lata będzie warta 180 mld USD.

Mimo że od dłuższego czasu Walmart traci udziały w rynku na rzecz takich sieci, jak Sephora czy Ultra Beauty, nadal jego sprzedaż stanowi prawie 30 proc. całości. Zdaniem analityków Morgan Stanley to Amazon, a nie jedna z sieci specjalistycznych, z biegiem czasu przejmie część działalności Walmartu, ponieważ dominuje w branży e-commerce’u, która z biegiem lat będzie coraz bardziej istotna.

Akcje Amazona, które w ubiegłym roku straciły prawie połowę wartości w czasie wyprzedaży spółek technologicznych i wzrostowych, od stycznia podrożały o połowę. Tymczasem kurs Walmartu, z natury bardziej stabilny ze względu na brak powiązania z technologią, wzrósł w 2023 r. o niecałe 10 proc.