
Zdaniem analityków z holdingu JPMorgan, podpisana umowa jest ważnym krokiem dla rozwoju zależnej od Just Eat firmy Grubhub.
Działający na rynku amerykańskim podmiot zajmuje się dostarczaniem posiłków zamawianych online. W związku ze słabnącym wpływem pandemii na codziennie zachowania konsumentów, holenderska platforma zaczęła znacznie odstawać od większych konkurentów, takich jak Doordash oraz Uber Eats.
Dzięki współpracy z Amazonem platforma będzie miała szansę wzmocnić swoją pozycję na rynku amerykańskim. Jedną z zaplanowanych akcji, mających przyciągnąć nowych klientów ma być tak zwany "Prime Day", kiedy to użytkownicy Amazona otrzymają bezpłatną dostawę na zamówienia powyżej 12 USD w 4 tys. miast, w których działa Grubhub.
Po godzinie 15:00 akcje Just Eat drożeją na amsterdamskiej giełdzie o ponad 20 proc. do 16,49 EUR.