Amazon najbardziej wartościową marką świata

  • DI
opublikowano: 24-01-2019, 22:00

Amerykański koncern Amazon został uznany przez brytyjską firmę doradczą Brand Finance za najbardziej wartościową markę na świecie, wycenioną na 187,9 mld USD.

Na podium znalazły się też Apple — 153,6 mld USD i Google — 142,8 mld USD. Raport poświęcony 500 najbardziej wartościowym markom świata został opublikowany podczas 49. Światowego Forum Ekonomicznego w Davos. Na kolejnych miejscach znalazły się m.in.: notujący najszybszy w pierwszej dziesiątce wzrost rok do roku Microsoft — 119,6 mld USD, Samsung — 91,3 mld USD, AT&T — 87 mld USD i Facebook — 83,2 mld USD. Koncern motoryzacyjny Ferrari natomiast dysponuje najsilniejszą marką na świecie, m.in. dzięki wykorzystaniu swojego wizerunku do rozszerzenia działalności na nowe źródła przychodów (m.in. produkcja okularów, parki rozrywki, hotel Maranello Village). Na podium tego zestawienia znalazły się rosyjski bank Sbierbank i amerykańska firma Deloitte. Na pozycji najbardziej wartościowej marki narodowej na świecie umocniły się USA, które zostały wycenione na blisko 26 bln USD, wyprzedzając Chiny — 12,8 bln USD, Niemcy — 5,1 bln USD, Wielką Brytanię — 3,7 bln USD i Japonię — 3,6 bln USD. Wartość marki narodowej Polski brytyjska firma wyceniła na ponad 650 mld USD, co uplasowało ją na 23. miejscu w zestawieniu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy