Liczba ma związek z 200. rocznicą powstania UW i jego biblioteki. Akcja jest częścią większej kampanii prowadzonej przez Amazon w Polsce polegającej na wyposażaniu szkolnych bibliotek w czytniki i e-booki.

Firma przyznaje, że pomysł na Kindlotekę – jak nazywa się akcja - zaczął się w ubiegłym roku od pomocy bibliotekom w miejscowościach, z których pochodzą jej pracownicy. – Inicjatywa cieszyła się taką popularnością, że postanowiliśmy ją kontynuować. Jesteśmy dumni, że w tym roku nasz program promocji czytelnictwa może wesprzeć tak wyjątkową instytucję, jaką jest Biblioteka Uniwersytecka w Warszawie Z przyjemnością będziemy też wspierać prace Biblioteki nad digitalizacją starodruków, tak by zapewnić im długowieczność – mówi Robert Stobiński, członek zarządu Amazon Polska.
Firma chwali się, że pozytywne wyniki pierwszej edycji programu zostały potwierdzone przeprowadzonym badaniem, które wskazało, że czytelnictwo książek w bibliotekach szkolnych, które otrzymały od Amazon książki i czytniki z e-bookami wzrosło średnio o 20 proc