Amazon zamyka restauracyjny biznes w USA

opublikowano: 11-06-2019, 20:19

Amazon, największy na świecie detalista sieciowy zapowiedział we wtorek, że zamknie swoją usługę restauracyjną, zajmująca się dostarczaniem posiłków dla klientów w USA. Ma do tego dojść po koniec czerwca, a powodem jest rosnąca konkurencja ze strony GrubHub, DoorDash, oraz Uber Eats, donosi Reuters.

Od 24 czerwca zaprzestajemy działalności Amazon Restaurants w Stanach Zjednoczonych. Ta decyzja ma wpływ na niewielką część pracowników koncernu Amazon, a wielu z nich znalazło już nowe zatrudnienie w Amazon. Pracownicy otrzymają spersonalizowane wsparcie, aby znaleźć nowe miejsce w firmie lub poza nią – napisał Amazon w oświadczeniu.

Amazon Restaurants został uruchomiony w 2015 roku w Seattle i został zaprojektowany, aby dać abonentom usługi  Prime sposób na zamawianie posiłków, oprócz produktów i artykułów spożywczych, za pośrednictwem giganta e-commerce. Usługa została rozszerzona na ponad 20 miast USA, a później na Londyn. Jednak firma zakończyła program w Londynie w listopadzie ubiegłego roku.

Jednak Amazon nadal ma ambicje w dostarczaniu żywności. W maju firma przejęła udziały w brytyjskiej firmie dostarczającej żywność Deliveroo, pozyskując 575 mln USD funduszy.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy