Projekt zmiany ustawy o radiofonii i telewizji, który może pozbawić TVN koncesji, o ile Discovery nie sprzeda większości udziałów, na razie nie zmienił nastawienia amerykańskich inwestorów do Polski. Choć Georgette Mosbacher, była ambasador USA w Polsce, twierdzi, że „jeśli Amerykanie zobaczą, że tak wygląda inwestowanie w Polsce, pójdą gdzie indziej”, nie ma powodów do niepokoju.
— Obsługujemy około 30 projektów amerykańskich firm za ponad 1 mld EUR. Nie mieliśmy sygnałów od inwestorów, że obawiają się zmian przepisów w Polsce — mówi Krzysztof Drynda, prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH).
— Wkrótce ogłosimy duży projekt amerykańskiej firmy — dodaje Grzegorz Słomczyński, członek zarządu agencji.
Spokojnie do tematu podchodzi także Tony Housh, szef AmCham, Amerykańskiej Izby Handlowej w Polsce, która właśnie podpisała z PAIH umowę o współpracy.

— Są dyskusje, ale proces trwa. AmCham przekazała poparcie amerykańskiego inwestora polskiemu rządowi. Ten proces nie zmniejsza zainteresowania firm amerykańskich, które obecnie postrzegają całą Europę jako bardzo atrakcyjne miejsce. Jesteśmy na etapie obserwowania rozwoju sytuacji — twierdzi Tony Housh.
W Polsce działa prawie 1,5 tys. amerykańskich firm, które zainwestowały ponad 26 mld USD i zatrudniają prawie 300 tys. osób.