Semrush i Digital First AI rozpoczynają współpracę. Firma z Polski zyskuje dostęp do nowych klientów i wsparcie sprzedażowe. Liczy, że partnerstwo uwiarygodni ją także oczach inwestorów.
Amerykański dostawca narzędzi analitycznych wykorzystywanych w marketingu online, firma Semrush, na polski rynek zaglądała już wcześniej. W 2020 r. przejęła Prowly, internetową platformę wspierającą pracę PR-owców. Teraz po raz kolejny sięga po technologiczne rozwiązania kreowane przez Polaków. Podpisała umowę z polskim start-upem Digital First AI, który pracuje nad własną, bazującą na technologii generative AI, platformą do planowania i tworzenia spersonalizowanych strategii marketingowych dla firm.
— Nasze narzędzie zostanie włączone do kanału sprzedażowego Semrusha. Dzięki integracji otrzymamy dostęp do 94 tys. klientów oraz wsparcie marketingowe firmy, która osiągnęła już status unicorna, a jej roczne przychody sięgają 300 mln USD — mówi Rafał Tromczyński, prezes Digital First AI.

Spółka zawalczy o amerykańskich klientów
Digital First AI po niespełna roku aktywności na rynku ma około 4 tys. klientów z wielu zakątków świata. Stany Zjednoczone są dominującym rynkiem w strukturze sprzedażowej firmy, w dalszej kolejności są Zjednoczone Emiraty Arabskie i Wielka Brytania. Polska znajduje się na czwartym miejscu.
— O amerykańskich klientów zabiega wiele młodych spółek technologicznych z Polski. Niewielu jednak udaje się osadzić biznes na tamtym rynku. My jesteśmy na dobrej drodze, o czym świadczy zainteresowanie Semrusha naszym rozwiązaniem — mówi Michał Tokarski, współzałożyciel Digital First AI.
Rozwiązanie Digital First AI na podstawie danych o profilu, skali działalności, wewnętrznych zasobach, celach firm itp. automatycznie kreuje spersonalizowane strategie marketingu online. Narzędzie bazujące na sztucznej inteligencji pozwala również egzekwować całe strategie, m.in. automatyczne tworzenie gotowych tekstów, grafik, a niedługo także stron internetowych.
— Automatyzacja zyskuje na popularności także w marketingu. Narzędzia takie jak nasze przekładają się na znaczną oszczędność czasu i pieniędzy — twierdzi Rafał Tromczyński.
Po Digital First AI sięgają głównie indywidualni marketerzy, agencje reklamowe oraz małe i średnie przedsiębiorstwa.
Szukanie kapitału na rozwój
Digital First AI jest obecnie w trakcie rundy inwestycyjnej na poziomie early seed, w której zabiega o 2 mln USD. Potrzebuje kapitału m.in. na rozwój technologii oraz zdobycie kolejnych klientów.
— Rozmawiamy już z pierwszymi funduszami. Do rundy włączy się m.in. nasz dotychczasowy inwestor, fundusz Flat6Labs ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich — mówi Michał Tokarski.
W ramach rundy pre-seed firma otrzymała 250 tys. USD od polskiego funduszu INNOventure oraz 315 tys. USD od Flat6Labs. „Byliśmy pod ogromnym wrażeniem umiejętności założycieli w zakresie budowania odnoszącej sukcesy firmy i ich nowego przedsięwzięcia, które może zrewolucjonizować branżę. Wierzymy, że start-up ma potencjał skalowalności na całym świecie” — argumentował wówczas Ryaan Sharif, dyrektor generalny Flat6Labs.
Rozwój biznesu finansowany był również z zasobów finansowych założycieli oraz dotacji z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Mentorskie wsparcie InCredibles
Obecnie Digital First AI uczestniczy w programie akceleracyjnym InCredibles Sebastiana Kulczyka.
— Zespół Digital First AI tworzą bardzo otwarci, zaangażowani i zdyscyplinowani ludzie. Z dużą determinacją podchodzą do rozszerzania własnych kompetencji. Mają precyzyjnie wyznaczoną ścieżkę rozwoju i konsekwentnie nią podążają, więc chętnie ich wspieramy. Podczas finału InCredibles będą mieli możliwość zaprezentowania się przed międzynarodowymi inwestorami. Sądzę, że Digital First AI znajdzie się ponadto w gronie spółek zaproszonych na dodatkowe rozmowy z zarządzającymi funduszem Manta Ray Sebastiana Kulczyka — podkreśla Jarosław Sroka, członek zarządu Kulczyk Investments.