Digital First AI zebrał ponad 5 mln zł

opublikowano: 30-08-2022, 20:00
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Start-up tworzący strategie marketingowe przy użyciu sztucznej inteligencji zamknął rundę pre-seed. Chce dotrzeć do miliona przedsiębiorców.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • w jaki sposób platforma Digital First AI może zastępować całe zespoły grafików i copywriterów
  • ilu klientów spółka zdobyła w ciągu czterech pierwszych miesięcy obecności na rynku
  • jakie już generuje przychody
  • ilu klientów i jakie przychody zamierza generować w 2024 r.

Digital First AI to polski start-up, który stworzył platformę umożliwiającą opracowywanie digitalowych strategii marketingowych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI). Na podstawie wprowadzonych informacji, na przykład o rodzaju działalności czy grupie docelowej, platforma rekomenduje najbardziej skuteczne działania marketingowe. Spółka kieruje ofertę przede wszystkim do agencji marketingowych, za których pośrednictwem dociera do szerokiego grona ich klientów. W ciągu czterech pierwszych miesięcy sprzedaży Digital First AI przekonał do siebie ponad 2 tys. klientów z 60 krajów, co przełożyło się na 250 tys. USD przychodów.

– Tego typu rozwiązania są nowością na rynku. Większość przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy, że narzędzia wykorzystujące sztuczną inteligencję mogą w ciągu kilku sekund zbudować skuteczną strategię, nad którą zespół odpowiadający za marketing pracowałby kilka tygodni - mówi Grzegorz Gracz, współzałożyciel Digital First AI.

AI zastąpi całe zespoły

Start-up zamknął właśnie rundę pre-seed, w której zebrał 1,1 mln USD (czyli około 5,25 mln zł). Pierwszy zastrzyk kapitału w wysokości 250 tys. USD pochodził od założycieli. Pod koniec ubiegłego roku spółka otrzymała także dofinansowanie w wysokości miliona zł od PARP. Kolejną cegiełkę dołożyły fundusze - polski INNOventure zainwestował 250 tys. USD, a pochodzący ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich Flat6Labs 315 tys. USD.

– Byliśmy pod ogromnym wrażeniem umiejętności założycieli w zakresie budowania odnoszącej sukcesy firmy i ich nowego przedsięwzięcia, które może zrewolucjonizować branżę. Wierzymy, że start-up ma potencjał skalowalności na całym świecie - mówi Ryaan Sharif, dyrektor generalny Flat6Labs.

Pieniądze zostaną przeznaczone na rozwój produktu i zatrudnienie kolejnych programistów.

Automatyczna strategia za 100 USD
Automatyczna strategia za 100 USD
Stworzona przez Grzegorza Gracza (pierwszy z lewej) i Rafała Tromczyńskiego (pierwszy z prawej) platforma jest dostępna w systemie abonamentowym. Średnia miesięczna cena wynosi 99 USD, ale największym zainteresowaniem cieszy się plan z możliwością tworzenia nielimitowanych lejków sprzedaży w cenie 199 USD.

– Silniki AI są wielokrotnie efektywniejsze od ludzi, bo w ciągu kilku sekund przetwarzają ogromne ilości danych (na przykład o liczbie klientów i konkurentów na danym rynku) i na ich podstawie wydają odpowiednie rekomendacje. Pozyskane pieniądze pozwolą nam rozwijać nasze silniki poprzez podpinanie do nich nowych źródeł danych, co będzie skutkowało lepszymi rekomendacjami - tłumaczy Rafał Tromczyński, prezes Digital First AI.

Platforma jest już wyposażona w narzędzia automatyzujące tworzenie grafik i elementów tekstowych, co umożliwia generowanie gotowych treści na strony internetowe oraz postów na social media.

– Takie rozwiązania znacznie przyspieszają cały proces i i wiążą się z ogromnymi oszczędności dla firm, bo dzięki nim nie muszą zatrudniać copywriterów czy grafików. Będziemy rozbudowywać platformę o więcej takich automatów. W kolejnym kroku planujemy wdrożenie narzędzi do tworzenia budżetów oraz określania potencjału biznesowego danego rynku - mówi Rafał Tromczyński.

Współpraca z Oxfordem

Pozyskane 1,1 mln USD nie wystarczą jednak na realizację wszystkich planów spółki, dlatego menedżerowie już otworzyli kolejną rundę finansowania. Nie chcą jednak ujawniać, ile pieniędzy zamierzają zebrać.

– Naszym celem jest rozwinięcie platformy w taki sposób, aby była spójnym i kompleksowym narzędziem optymalizującym działania marketingowe. Chcemy skoncentrować się na rozwoju produktu i bazy klientów, tak by pod koniec 2023 r. współpracować już z 10 tys. agencji marketingowych i osiągnąć przychody na poziomie 2 mln USD. 2024 r. chcemy zamknąć z 7 mln USD przychodów, a w perspektywie 5 lat zrzeszać na platformie około miliona przedsiębiorców - mówi Grzegorz Gracz.

Spółka zamierza osiągnąć ten cel rozwijając partnerstwa z software’owymi gigantami i uniwersytetami. W lipcu Digital First AI podpisał umowę z Infinitum Education - inkubowanym w Oxford University Innovation startupem, który zarządza transferem technologii na Uniwersytecie Oxforda.

– Dużo dobrych narzędzi do tworzenia grafik czy stron internetowych jest już dostępnych na rynku, dlatego nie chcemy tworzyć ich na własną rękę. Zamiast tego zamierzamy się skoncentrować na budowaniu partnerstw z dużymi dostawcami software’u, a następnie integrować ich narzędzia w ramach jednej usługi dostępnej na naszej platformie - wyjaśnia Grzegorz Gracz.

Już dziś jedna czwarta klientów polskiego start-upu pochodzi ze Stanów Zjednoczonych. Spółka zamierza koncentrować się na rozwoju przede wszystkim na tym rynku, dlatego planuje otwarcie tam lokalnego oddziału w przyszłym roku. Do końca tego roku otworzy także oddział w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane