Amica sponsorem Olympique'u Lyon

  • Paweł Makosz
opublikowano: 07-07-2021, 07:00

Producent sprzętu AGD został oficjalnym partnerem żeńskiej drużyny piłkarskiej Olympique Lyon. To już drugi klub, z którym związała się Grupa Amica. Od 1 kwietnia 2021 r. jest partnerem kobiecego zespołu Atletico Madryt.

Należąca do Grupy Amica marka Fagor Electrodomestico rozpoczęła współpracę z założoną w 1970 r. żeńską drużyną piłki nożnej Olympique’u Lyon. Umowa sponsorska, która ma obowiązywać przez trzy lata, została parafowana na początku lipca. Podpis pod nią złożył Christophe Belmont, dyrektor generalny wchodzącej w skład grupy francuskiej spółki Sideme.

Logotyp należący do Fagor Electrodomestico będzie eksponowany m.in. na koszulkach meczowych zawodniczek, bandach LED podczas spotkań Olympique’u Lyon, w przestrzeni stadionu oraz na stronie internetowej klubu. Posłuży również przy wywiadach, sesjach zdjęciowych piłkarek i działaniach mających na celu włączenie konsumentów w dialog z marką.

Umowa podpisana:
Umowa podpisana:
Od lewej: Christophe Belmont, dyrektor generalny francuskiej spółki Sideme (Grupa Amica), odpowiedzialnej za markę Fagor Electrodomestico na rynku francuskim, i Jean-Michel Aulas, prezes klubu Olympique Lyon.
Pascaline Gérard

Doskonały nośnik

W przeciwieństwie do naszego podwórka w krajach takich jak Francja, Hiszpania czy Wielka Brytania piłka nożna kobiet jest sportem w pełni sprofesjonalizowanym. Na najciekawsze mecze piłkarek Olympique’u Lyon, czternastokrotnych mistrzyń ligi francuskiej oraz siedmiokrotnych triumfatorek Ligi Mistrzyń, przychodzi ponad 35 tys. kibiców.

— Żeńska drużyna Olympique’u ma olbrzymi potencjał komunikacyjny. Na co dzień tylko w mediach społecznościowych dociera do ponad 7,5 mln fanów, m.in. dlatego jestem przekonany, że ta współpraca otwiera przed nami wiele nowych możliwości na tamtym rynku — mówi Paweł Rydz, dyrektor marketingu Grupy Amica.

Ponadto od najbliższego sezonu internetowa telewizja DAZN, za pośrednictwem serwisu YouTube, będzie transmitować kobiecą Ligę Mistrzyń. W latach 2021/22 oraz 2022/23 bezpłatnie będzie można obejrzeć wszystkie spotkania fazy zasadniczej. W kolejnych dwóch sezonach liczba darmowych meczów spadnie z 61 do 19. Usługa będzie dostępna na całym świecie poza Bliskim Wschodem, północną częścią Afryki i Chinami. Dla marki Fagor Electrodomestico to niewątpliwie trampolina, mająca realny wpływ na przyszły ekwiwalent reklamowy marki.

— Naszym zdaniem futbol kobiecy przejdzie tę samą drogę co tenis. Już dziś jest to doskonały nośnik komunikacyjny. Nowoczesny i liberalny. Generujący ogromne zasięgi. Promujący równość. To składowa czynników, która przekonała nas do kolejnej współpracy z żeńskim klubem z Europy Zachodniej — dodaje Paweł Rydz, dyrektor marketingu Grupy Amica.

Fagor Electrodomestico podpisał ponadto trzyletnią współpracę indywidualną z jedną z najlepszych piłkarek na świecie. Z występującą na co dzień w koszulce Lyonu Adą Hegerberg. Urodzona w Sunndalsøra norweska piłkarka w 2018 r. została pierwszą zdobywczyni Złotej Piłki dla kobiet. W latach 2016-19 wybierano ją najlepszą zawodniczką Europy. Do dziś jest rekordzistką pod względem strzelonych bramek w rozgrywkach Ligi Mistrzyń (53).

W zamian za udzielone przez producenta AGD wsparcie finansowe, zawodniczka będzie zobowiązana do regularnego umieszczania materiałów związanych z marką Fagor w mediach społecznościowych. Jej wizerunek będzie mógł być również wykorzystywany przy wspólnie ułożonym planie aktywizacyjnym.

Przyszłość:
Przyszłość:
Od lewej: Ada Hegerberg, piłkarka klubu Olympique Lyon, jedna z najbardziej utytułowanych piłkarek świata, Christophe Belmont, dyrektor generalny francuskiej spółki Sideme (Grupa Amica), i Jean-Michel Aulas, prezes klubu Olympique Lyon.
Pascaline Gérard

Francuski klub nie jest pierwszym, z którym Fagor podjął współpracę. Od pierwszego kwietnia marka jest sponsorem kobiecego zespołu Atletico Madryt. Żeńska drużyna hiszpańskiego klubu ma w swoim dorobku trzy tytuły mistrza kraju. Do niej należy również światowy rekord we frekwencji na meczu kobiecej piłki nożnej. W spotkaniu ligowym z piłkarkami FC Barcelony na Wanda Metropolitano zasiadło 60 739 widzów.

Odmładzanie marki

Poprzez kontrakty sponsorskie z klubami piłkarskimi Grupa Amica chce dotrzeć ze swoim przekazem komunikacyjnym oraz marketingowym do młodszej grupy potencjalnych klientów. Podobnie jak Amica w naszym kraju, tak Fagor w zachodniej Europie funkcjonuje na rynku od kilkudziesięciu lat.

— Przyszedł czas odmłodzenia naszego wizerunku. Posiadamy ogromne doświadczenie. Wiedzieliśmy, jakie potrzeby miał nasz klient dwadzieścia lat temu i doskonale rozumiemy te, które ma dzisiaj — podsumowuje Paweł Rydz.

Prezentacja marki Fagor za pośrednictwem odnoszącej sukcesy kobiecej drużyny piłki nożnej ma sprawić, że młodsza i średniowiekowa populacja, która wolny czas spędza kibicując ulubionym drużynom, zapamięta markę i w konsekwencji skorzysta z jej produktów. Naszym zdaniem to strzał w dziesiątkę.

Grupa Amica

Czołowy europejski producent sprzętu gospodarstwa domowego z ponad 70-letnim doświadczeniem. Oferuje pełną gamę inteligentnych urządzeń dużego i małego AGD, wyróżniających się użytecznymi rozwiązaniami, najnowszą technologią i nowoczesnym designem. W portfelu grupy znajdują się marki: Amica (środkowa i zachodnia Europa), Hansa (wschodnia Europa), Gram (Skandynawia), CDA (Wielka Brytania) oraz Fagor (Hiszpania i Francja). Zatrudnia na świecie ponad 3 tys. pracowników, dzięki którym dostarcza klientom na blisko 70 rynkach około 5 mln urządzeń rocznie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Makosz

Polecane