Amplico szuka 850 agentów

GN
opublikowano: 14-10-2009, 00:00

W USA AIG dzieli się i powoli wstaje z kolan. W Polsce grupa ujednolica nazwę i rośnie w siłę.

W USA AIG dzieli się i powoli wstaje z kolan. W Polsce grupa ujednolica nazwę i rośnie w siłę.

Na zgliszczach AIG wyrastają ubezpieczeniowi giganci. Kilka miesięcy temu pisaliśmy, że majątkowe ramię amerykańskiego giganta usamodzielniło się i pod nazwą Chartis szykuje do giełdowego debiutu. Ten sam kierunek obrała życiowa część Alico prowadząca działalność w ponad 50 krajach, a w Polsce właściciel Amplico Life. Czy to oznacza koniec marzeń PZU o zakupie środkowoeuropejskiej części biznesu Alico?

— Trwa proces wyodrębniania spółek, który potrwa jeszcze kilka-kilkanaście miesięcy. Docelowo Alico ma wejść na giełdę. Nie jest jednak wykluczona wcześniejsza sprzedaż, wszystko zależy od właścicieli, czyli AIG i rządu amerykańskiego — mówi Łukasz Kalinowski, prezes Amplico Life.

Najcenniejszym ogniwem regionalnej części biznesu jest właśnie Polska. Od początku lat 90. amerykański gigant prowadzi towarzystwo ubezpieczeń na życie Amplico Life. Od kilku tygodni pod tym samym szyldem działają też TFI i OFE, które pozbyły się uwierającej nazwy AIG. Za miesiąc grupa ma uderzyć z kampanią promującą wspólny brand. Czy to nowe otwarcie dla sieci sprzedaży?

— Synergie zawsze były, więc w programach sprzedażowych niewiele się zmieni. Ale jedna marka na pewno ułatwi identyfikację OFE i TFI jako części grupy i pomoże agentom — mówi Łukasz Kalinowski.

Amplico chce się rozpychać na rynku. Zwiększyć liczbę multiagencji, z którymi współpracuje (obecnie jest ich 14). Ale przede wszystkim, wbrew trendom w branży finansowej, rozbudowywać sieć własną.

— Przyjmiemy każdego chętnego do pracy. Mamy 850 agentów i chętnie podwoimy tę liczbę w krótkim czasie — mówi Łukasz Kalinowski.

W pierwszym półroczu Amplico Life zebrało 853,5 mln zł składek i zarobiło na czysto 174 mln zł wobec 140,5 mln zł przed rokiem.

— W pierwszym półroczu zwiększyliśmy sprzedaż o 5 proc., podczas gdy rynek spadł. I to mimo że nie oferujemy polisolokaty — mówi Łukasz Kalinowski.

Siłą Amplico są polisy indywidualne, które przynoszą 70-80 proc. składki. Ubezpieczyciel coraz mocniej walczy jednak na rynku ubezpieczeń grupowych.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: GN

Polecane