AmRest wstępnie o wynikach III kwartału

Kamil ZatońskiKamil Zatoński
opublikowano: 2020-10-30 07:28

AmRest przedstawił wstępne dane o sprzedaży w III kwartale. Na koniec tego okresu funkcjonowało 98 proc. wszystkich restauracji spółki.

Przychody w tym okresie wyniosły 441,4 mln EUR, co oznacza spadek o 12,6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. W porównaniu z poziomem z drugiego kwartału 2020 r. sprzedaż poprawiła się o 62,2 proc., a w porównaniu do wyniku za pierwszy kwartał 2020 - o 7,2 proc.

Pizza Hut
Pizza Hut
Bloomberg

Wskaźnik sprzedaży porównywalnej w restauracjach, wyłączający wpływ zmian kursów walutowych i wyniki czasowo zamkniętych lokali, osiągnął w trzecim kwartale 2020 r. 86,6 proc.. Dla porównania, w pierwszym kwartale 2020 roku wynosił on 91,1 proc., a w drugim kwartale 2020 roku 67,8 proc.

Wstępna sprzedaż wygenerowana na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej wyniosła 198,5 mln EUR, co stanowi spadek o 9,1 proc. w porównaniu do III kw. 2019 i wzrost o 48,6 proc. w stosunku do II kw. 2020.

Przychody dywizji rosyjskiej wyniosły w III kw. 2020 42,8 mln EUR i były o 22,2 proc. niższe niż przed rokiem, ale o 91,8 proc. wyższe niż w poprzednim kwartale.

Sprzedaż dywizji Europa Zachodnia w III kw. 2020 kształtowała się na poziomie 167,2 mln EUR i była o 16,2 proc. niższa niż przed rokiem, ale 80,9 proc. wyższa niż w II kw. 2020.

Przychody na rynku chińskim w III kw. 2020 osiągnęły poziom 24,7 mln EUR i były o 4,5 proc. wyższe w stosunku do analogicznego okresu w 2019 roku oraz o 28,4 proc. wyższe niż w poprzednim kwartale.

- Zwiększaliśmy nasze możliwości realizacji dostaw do domu, optymalizując cyfrowy kanał obsługi zamówień z wykorzystaniem obserwacji i doświadczenia, które nabywaliśmy podczas pierwszej fali pandemii. W związku z tym czujemy się przygotowani jeszcze lepiej niż wiosną tego roku, aby zapewnić naszym klientom płynne przejście z obsługi w lokalu do alternatywnych kanałów sprzedaży. Wierzę, że podjęte działania pozwolą nam złagodzić skutki restrykcji ograniczających możliwość spożywania posiłków w restauracjach wprowadzonych ostatnio przez rząd w niektórych krajach europejskich i skupić się w tych regionach na efektywnej realizacji zamówień z dostawą do domu, na wynos oraz złożonych w punktach drive-thru - powiedział Mark Chandler, CEO AmRestu.