AMW w 2000 r. podwoi sprzedaż

Cezary Pytlos
opublikowano: 2000-01-20 00:00

AMW w 2000 r. podwoi sprzedaż

Rada Ministrów zaakceptowała plan finansowy Agencji Mienia Wojskowego (AMW) na 2000 rok. Jej przychody mają wzrosnąć do 212,6 mln zł. Dla porównania, w 1999 roku wyniosły one 102,4 mln zł. Większość przychodów (191,1 mln zł) AMW osiągnie ze sprzedaży majątku trwałego i ruchomego. Reszta ma pochodzić z dzierżawy, najmu i oddania mienia w użytkowanie. W porównaniu z 1999 rokiem zmniejszone natomiast zostaną koszty działalności agencji z 49,1 mln zł do około 45, 6 mln zł.

Agencja Mienia Wojskowego została powołana ustawą z 30 maja 1996 roku. Zasila kasę Ministerstwa Obrony Narodowej pieniędzmi pochodzącymi ze sprzedaży mienia przekazanego przez armię. AMW ustawowo musi przekazywać na potrzeby wojska 80 proc. zysku brutto. CP