Analitycy oczekują znaczącego spadku zysków Samsunga

opublikowano: 03-07-2019, 07:49

Samsung Electronics, największy na świecie producent elektroniki użytkowej prawdopodobnie wypracował w II kwartale 2019 r. zysk co najmniej o połowę niższy niż rok wcześniej, prognozują analitycy, na których powołuje się agencja Reuters.

Południowokoreański gigant technologiczny ma w najbliższy piątek przedstawić wstępne wyniki za okres kwiecień-czerwiec 2019 r. 

Jeden ze smartfonów marki Samsung
Zobacz więcej

Jeden ze smartfonów marki Samsung fot. Bloomberg

Według mediany szacunku analityków, zysk operacyjny Samsunga prawdopodobnie obniżył się w II kwartale do 6 bln wonów (5,14 mld USD). To o około 60 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2018 r. kiedy to zamknął się kwotą 14,9 bln wonów. Jeśli ten scenariusz okaże się zgodny z rzeczywistości, oznaczałoby to najniższy zysk kwartalny od prawie trzech lat.

Wśród głównych przyczyn spadku rentowności specjaliści wymieniają m.in. spadek dostaw układów pamięci dla chińskiego koncernu Huawei. 

Samsung będąc największym na świecie dostawcą układów pamięci DRAM i NAND jest również największym na świecie producentem smartfonów. Tymczasem, właśnie Huawei, jeden z największych klientów południowokoreańskiego potentata zajmuje drugie miejsce na rynku smartfonów. Firmy na całym świecie zostały zmuszone do ograniczenia współpracy z Huawei w celu przestrzegania amerykańskich sankcji handlowych nałożonych na chińską spółkę z uwagi o podejrzenia związane z naruszaniem zasad bezpieczeństwo i szpiegowania. 

Jeśli mimo złagodzenia obostrzeń, do czego doszło pod koniec minionego roku, Waszyngton zdecyduje się przedłużyć ostatecznie sankcje, eksperci prognozują, że Samsung może sprzedaż o 37 mln smartfonów więcej w tym roku. Dane Counterpoint wskazują, że w całym 2018 r. Samsung dostarczył na rynek 292 mln smartfonów podczas gdy Huawei około 205 mln.

6a41a6d8-8c30-11e9-b683-526af7764f64
Podłącz się
Newsletter poświęcony internetowi, nowym technologiom, mediom społecznościowym oraz gadżetom.
ZAPISZ MNIE
Podłącz się
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter poświęcony internetowi, nowym technologiom, mediom społecznościowym oraz gadżetom.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy