Ekspert zwraca uwagę, że w drugim kwartale 2022 r. EBITDA spadła zaledwie o 1,5 proc., co oznacza poprawę trendu po spadku o 14 proc. r/r w pierwszym kwartale. Dodatkowo zarząd dobrze ocenia perspektywy na kolejne okresy, a wartość sprzedaży na platformie (GMV) zwiększyła się od początku lipca o 23-27 proc.
“Optymizm Allegro w obliczu pogarszających się warunków makroekonomicznych wynikach naszym zdaniem głównie z trzech czynników: (1) przychody platformy odwzorowują galopującą inflację w Polsce, (2) spółka korzysta z napływu Ukraińców do kraju i co najważniejsze (3) klient Allegro jest jeszcze bardziej skoncentrowany na poszukiwaniu najniższej ceny” - napisał w raporcie Paweł Szpigiel.
Jak podkreśla, niskie ceny to przewaga konkurencyjna spółki. To czyni ją dość odporną na pogorszenie koniunktury i jako połączenie nowoczesnego biznesu z defensywnym profilem konsumenta powinna zdaniem Pawła Szpigla cieszyć się dobrym sentymentem rynku w średnim terminie.