Analityka i chmura

MK
01-12-2011, 09:55

Analityka biznesowa i technologia cloud computing to dziedziny, którymi w najbliższym czasie będą się mocno interesować małe i średnie firmy – wynika z badań przeprowadzonych ostatnio przez IBM.

W Polsce aż trzy czwarte (74 proc.) przedsiębiorców z sektora MŚP ankietowanych przez IBM chce zainwestować w rozwiązania analityczne. Wynika to z coraz przystępniejszych cen tych technologii oraz z faktu, że stają się one coraz łatwiejsze w obsłudze. Krajowe firmy przekonują się także do tzw. chmury obliczeniowej (cloud computing), która z grubsza polega na dostępie do IT w modelu usługowym. Siedem na dziesięć (69 proc.) organizacji zamierza powiązać swój rozwój z chmurą. Oczekiwane korzyści to: redukcja kosztów, poprawa zarządzania systemem informatycznym, optymalizacja oszczędności i dostępności.

Technologia chmury obliczeniowej  jest coraz popularniejsza wśród firm.
Zobacz więcej

Technologia chmury obliczeniowej jest coraz popularniejsza wśród firm.

Na co  jeszcze rodzimy biznes nie będzie skąpił pieniędzy, by usprawnić swój system teleinformatyczny? Respondenci wskazują głównie na: zunifikowane rozwiązania komunikacyjne (84 proc.), zarządzanie procesami biznesowymi (81 proc.) oraz optymalizację infrastruktury IT (79 proc.). Zaś ponad 60 proc. uczestników sondażu do swych priorytetów budżetowych zalicza: zgodność z regulacjami, bezpieczeństwo i wirtualizację.

Oszczędzanie przez inwestowanie

W ciągu najbliższych 12-18 miesięcy aż 56 proc. polskich przedsiębiorstw planuje zwiększyć swe informatyczne budżety. To wzrost o 20 proc. w stosunku do badania przeprowadzonego przez IBM wiosną 2009 r. Czym wytłumaczyć chęć wydawania pieniędzy w momencie, gdy wszyscy mówią o drugiej fali kryzysu i wzywają do zaciskania pasa? Odpowiedź jest prosta: firmy wychodzą z założenia, że nowe technologie przyniosą im duże oszczędności i szybko się zwrócą. Pomogą też przetrwać okres spowolnienia gospodarczego, co być może nie uda się ich konkurentom, nieskorym do inwestowania w zaawansowane rozwiązania informatyczne.

Ankieta uwypukla jeszcze inną ważną tendencję: większość przedsiębiorstw przedkłada relację doradczą ze swoim głównym dostawcą IT nad kontakt czysto handlowy. Klienci chcą coraz częściej kupować rozwiązania problemów biznesowych, a nie technologie.

Dla pracowników mobilnych

Odpowiedzią IBM na nowe potrzeby rynku jest m.in. Virtual Desktop, które umożliwia dostęp do komputerów firmowych w dowolnym miejscu i czasie za pomocą urządzeń przenośnych, takich jaktablety, netbooki, laptopy i terminale thin client. Rozwiązanie to pozwala na zdalne zarządzanie komputerami z systemami Windows lub Linux, dzięki czemu przedsiębiorcy mogą szybko wdrażać aktualizację oprogramowania czy instalować nowe aplikacje. Skutkuje to obniżeniem kosztów nawet do 40 proc. System IBM Virtual Desktop został wyposażony w oprogramowanie Virtual Bridges VERDE i może być zainstalowany na własnej infrastrukturze klienta lub za pośrednictwem środowiska „chmury prywatnej” u partnera biznesowego IBM.

Niezależnie od miejsca, w którym znajdują się pracownicy, możliwy jest natychmiastowy, zdalny dostęp do informacji i pomoc w rozwiązywaniu problemów czy podejmowaniu szybkich decyzji. Łatwą instalację, obsługę, tworzenie kopii zapasowych czy odzyskiwanie danych umożliwiają funkcje samokonfiguracji, samozarządzania i samozabezpieczenia, w które jest wyposażony ten produkt.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MK

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Gospodarka / Analityka i chmura