Analityka i chmura

MK
opublikowano: 01-12-2011, 09:55

Analityka biznesowa i technologia cloud computing to dziedziny, którymi w najbliższym czasie będą się mocno interesować małe i średnie firmy – wynika z badań przeprowadzonych ostatnio przez IBM.

W Polsce aż trzy czwarte (74 proc.) przedsiębiorców z sektora MŚP ankietowanych przez IBM chce zainwestować w rozwiązania analityczne. Wynika to z coraz przystępniejszych cen tych technologii oraz z faktu, że stają się one coraz łatwiejsze w obsłudze. Krajowe firmy przekonują się także do tzw. chmury obliczeniowej (cloud computing), która z grubsza polega na dostępie do IT w modelu usługowym. Siedem na dziesięć (69 proc.) organizacji zamierza powiązać swój rozwój z chmurą. Oczekiwane korzyści to: redukcja kosztów, poprawa zarządzania systemem informatycznym, optymalizacja oszczędności i dostępności.

Zobacz więcej

Technologia chmury obliczeniowej jest coraz popularniejsza wśród firm.

Na co  jeszcze rodzimy biznes nie będzie skąpił pieniędzy, by usprawnić swój system teleinformatyczny? Respondenci wskazują głównie na: zunifikowane rozwiązania komunikacyjne (84 proc.), zarządzanie procesami biznesowymi (81 proc.) oraz optymalizację infrastruktury IT (79 proc.). Zaś ponad 60 proc. uczestników sondażu do swych priorytetów budżetowych zalicza: zgodność z regulacjami, bezpieczeństwo i wirtualizację.

Oszczędzanie przez inwestowanie

W ciągu najbliższych 12-18 miesięcy aż 56 proc. polskich przedsiębiorstw planuje zwiększyć swe informatyczne budżety. To wzrost o 20 proc. w stosunku do badania przeprowadzonego przez IBM wiosną 2009 r. Czym wytłumaczyć chęć wydawania pieniędzy w momencie, gdy wszyscy mówią o drugiej fali kryzysu i wzywają do zaciskania pasa? Odpowiedź jest prosta: firmy wychodzą z założenia, że nowe technologie przyniosą im duże oszczędności i szybko się zwrócą. Pomogą też przetrwać okres spowolnienia gospodarczego, co być może nie uda się ich konkurentom, nieskorym do inwestowania w zaawansowane rozwiązania informatyczne.

Ankieta uwypukla jeszcze inną ważną tendencję: większość przedsiębiorstw przedkłada relację doradczą ze swoim głównym dostawcą IT nad kontakt czysto handlowy. Klienci chcą coraz częściej kupować rozwiązania problemów biznesowych, a nie technologie.

Dla pracowników mobilnych

Odpowiedzią IBM na nowe potrzeby rynku jest m.in. Virtual Desktop, które umożliwia dostęp do komputerów firmowych w dowolnym miejscu i czasie za pomocą urządzeń przenośnych, takich jaktablety, netbooki, laptopy i terminale thin client. Rozwiązanie to pozwala na zdalne zarządzanie komputerami z systemami Windows lub Linux, dzięki czemu przedsiębiorcy mogą szybko wdrażać aktualizację oprogramowania czy instalować nowe aplikacje. Skutkuje to obniżeniem kosztów nawet do 40 proc. System IBM Virtual Desktop został wyposażony w oprogramowanie Virtual Bridges VERDE i może być zainstalowany na własnej infrastrukturze klienta lub za pośrednictwem środowiska „chmury prywatnej” u partnera biznesowego IBM.

Niezależnie od miejsca, w którym znajdują się pracownicy, możliwy jest natychmiastowy, zdalny dostęp do informacji i pomoc w rozwiązywaniu problemów czy podejmowaniu szybkich decyzji. Łatwą instalację, obsługę, tworzenie kopii zapasowych czy odzyskiwanie danych umożliwiają funkcje samokonfiguracji, samozarządzania i samozabezpieczenia, w które jest wyposażony ten produkt.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MK

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Gospodarka / Analityka i chmura