AndrÄ Polska chce wydać 400 mln zł

Katarzyna Jaźwińska
opublikowano: 1999-06-18 00:00

AndrŽ Polska chce wydać 400 mln zł

Za pięć lat w całym kraju powstanie 100 nowych sklepów But-Hala

TANIE BUTY: Wygrywamy z konkurencją, bo mamy niskie koszty — połowę mniejsze niż Bata czy Salamander — mówi Grzegorz Stasiak, dyrektor AndrŽ Polska. fot. MP

Firma AndrŽ Polska, zajmująca się dystrybucją obuwia i odzieży, zamierza w ciągu pięciu lat zainwestować 400 mln zł. W centrach handlowych i w ich pobliżu otworzy obuwnicze sklepy dyskontowe.

AndrŽ Polska, firma należąca do francuskiego producenta i sprzedawcy butów Groupe AndrŽ, ma już w Polsce 19 sklepów But-Hala. W ciągu pięciu lat część z nich — te o powierzchni mniejszej niż 500 mkw. — zostanie zamknięta. Powstanie natomiast 100 dużych sklepów.

— Jesteśmy zainteresowani prowadzeniem dużych sklepów dyskontowych — o powierzchni 1-2 tys. mkw. W ciągu pięciu lat otworzymy ich 100 — zapowiada Grzegorz Stasiak, dyrektor AndrŽ Polska.

Inwestycje pochłoną około 400 mln zł, które firma zamierza pozyskać dzięki kredytom i podwyższaniu kapitału. Obecnie jej kapitał własny wynosi 8 mln zł.

Na dobry początek

W tym roku AndrŽ Polska zamierza wydać 10 mln zł. We wrześniu zostanie otwarty sklep w Centrum Handlowym Zakopianka. Później firma otworzy sklepy obuwniczo-odzieżowe we Wrocławiu i Sosnowcu. Rozbuduje również sklep istniejący w stołecznym hipermarkecie Carrefour na Targówku.

— To nie koniec tegorocznych inwestycji, ale jeszcze nie zakończyliśmy negocjacji z kilkoma sieciami — tłumaczy szef AndrŽ Polska.

Pewne jest już natomiast, że w przyszłym roku firma otworzy kolejnych sześć sklepów, przeznaczając na inwestycje 14 mln zł.

Pięcioletnia perspektywa

AndrŽ działa w Polsce od 1994 roku. Niemal wszystkie oferowane przez firmę produkty są importowane z Francji. W ubiegłym roku firma sprzedała 300 tys. par butów. Dzięki tegorocznym inwestycjom sprzedaż wzrośnie o 24 proc.

— W 1998 roku kupiliśmy 19 tys. par obuwia od firmy Cris-But. Zamierzamy zwiększyć zakupy na polskim rynku do 20 proc. sprzedaży — mówi Grzegorz Stasiak.

Do tej pory zyski firmy stanowiły około 4 proc. obrotów. W tym roku natomiast z powodu dużych inwestycji AndrŽ Polska zarobi jedynie 82 tys. zł, co ma stanowić 0,2 proc. jej obrotów. Na większe zyski firma liczy dopiero za pięć lat. Największym jej konkurentem jest polsko-niemiecki Kameleon.