Z Polski w świat. Spółka Ankol, którą kieruje Czesław Kolisz wraz z żoną Anną, dostarcza sprzęt lotniczy i części zamienne do kilkudziesięciu typów samolotów, m.in. do takich śmigłowców Mi-17, które służą w wielu armiach świata. Aż 60 proc. sprzedaży Ankolu trafia na eksport.
Czesław Kolisz, inżynier budowy samolotów, przez lata pracował w zakładach WSK PZL — Mielec. Razem z żoną Anną w 1991 r. założył firmę Ankol. Dziś do przejęcia rodzinnego biznesu szykuje się syn Eryk. Firma dostarcza sprzęt lotniczy, części zamienne i wykonuje naprawy dla polskiego Ministerstwa Obrony Narodowej oraz dla resortów obrony od Ameryki Południowej po kraje Dalekiego Wschodu. Eksport to 60 proc. sprzedaży. Ekspansja firmy umożliwiła rozwój terytorialny i rozszerzenie działalności o usługi dla sektora motoryzacyjnego. Utworzono Centrum Motoryzacyjne, które sprzedaje i serwisuje samochody. Jednak motoryzacja to zaledwie 8 proc. ogólnej sprzedaży.
Specyfika branży lotniczej wymaga najwyższej jakości dostaw, w czym pomagają ściśle przestrzegane procedury systemów zarządzania. Lista certyfikowanych systemów, na których opiera się działalność firmy jest długa. Są wśród nich systemy zapewnienia jakości, ochrony środowiska, bezpieczeństwa informacji oraz specjalne certyfikaty związane z obronnością. Firma ma uprawnienia do udziału w przetargach państw NATO i Departamentu Obrony USA oraz Federacji Rosyjskiej.
34 miejsce w rankingu ogólnopolskim
WYNIKI I półrocze 2011 r.
Zatrudnienie 64 osoby
Przychody 26,7 mln zł
Zysk netto 1,95 mln zł