Tras-Intur w ciągu najbliższych tygodni może rozpocząć sprzedaż okien antyhuraganowych do USA. Pomoże w tym przejęta spółka Synergis.
Antyhuraganowe kontrakty
Tras-Intur w ciągu najbliższych tygodni może rozpocząć sprzedaż okien antyhuraganowych do USA. Pomoże w tym przejęta spółka Synergis.
Jeszcze w tym miesiącu zarząd spółki Tras-Intur powinien podpisać kontrakt na dostawę na rynek amerykański okien i drzwi antyhuraganowych. Wartość — co najmniej 10 mln USD przez 10 kolejnych lat. W pierwszym półroczu sprzedaż grupy sięgnęła 29 mln zł.
— To szacunki wynikające z podpisanego już listu intencyjnego. Ostateczny kształt kontraktu właśnie negocjujemy — mówi Jan Mazur, prezes i akcjonariusz Tras-Inturu.
Giełdowa spółka kończy także badania techniczne nowego produktu. Uzyskanie certyfikatów powinno być tylko formalnością. Prototypy okien antyhuraganowych wykonanych z profili aluminiowych oraz specjalnych szyb zespolonych przeszły pozytywnie badania w Instytucie Techniki Budowlanej w Warszawie oraz ośrodkach badawczych na Florydzie.
— Produkcję tych okien rozpoczniemy jeszcze w tym miesiącu. Do opracowania pozostają także kwestie logistyki — dodaje Jan Mazur.
Okna i drzwi antyhuraganowe będą produkowane w firmie Synergis z Dobrego Miasta. Kilka dni temu akcjonariusze Trasu zgodzili się na emisję 1,8 mln akcji. Nowe papiery zostaną opłacone udziałami Synergisu, które wyceniono na 6,5 mln zł. Grupa Trasu więc pączkuje.
— Okna i fasady aluminiowe chcemy produkować tylko w Dobrym Mieście. Dzięki temu w Inowrocławiu będziemy mogli rozwinąć produkcję okien z PCW i drewna — dodaje prezes Trasu.
To nie koniec zmian w grupie, wychodzącej z kilkuletniego załamania finansowego.
— Chcemy rozszerzyć profil produkcji — zapowiada Jan Mazur.
Nieoficjalnie mówi się, że spółka negocjuje przejęcie firmy produkującej drzwi. Do zmian dojdzie także wewnątrz istniejącej już grupy. Zarząd Trasu może wydzielić do odrębnej spółki działalność transportową.
— Mamy oferty od inwestorów zainteresowanych wspólną działalnością w tym zakresie. Na pewno jednak nie zrezygnujemy z większościowego pakietu w spółce transportowej — mówi Jan Mazur.
Podpis: Marcin Goralewski