Anwil potwierdził certyfikat Product Stewardship

Już po raz czwarty włocławska spółka z Grupy Orlen z sukcesem przeszła rygorystyczny audyt organizacji DNV GL.

Organizacja DNV GL oferuje certyfikację w programie Product Stewardship stowarzyszenia Fertilizers Europe, zrzeszającego największe europejskie przedsiębiorstwa produkujące nawozy mineralne. Program Product Stewardship, znany w Polsce pod nazwą Opieka nad Produktem, zobowiązuje producentów nawozów mineralnych do podejmowania działań, które gwarantują, że ich produkty i surowce niezbędne do wytwarzania są przetwarzane, transportowane, magazynowane, rozprowadzane i stosowane bezpiecznie dla człowieka i środowiska naturalnego. Zakres programu realizowanego od 2003 r. w przedsiębiorstwach członkowskich Fertilizers Europe (Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Nawozów) wykracza daleko poza wymagania prawne, a jego wytyczne odnoszą się do całego łańcucha produkcji i dostaw, aż do finalnych odbiorców — rolników.

Firmy, który zdecydowały się na jego wdrożenie, co trzy lata poddawane są audytowi potwierdzającemu stosowanie tych rygorystycznych norm. Anwil przystąpił do programu w 2007 r. i tegoroczne badanie certyfikacyjne przeprowadzone przez organizację DNV GL (Det Norske Veritas) było już trzecim, które włocławska firma pomyślnie przeszła w odniesieniu do produktów wytwarzanych dla rolników, a więc amoniaku, wody amoniakalnej, kwasu azotowego, saletry amonowej i saletrzaku. Audytorzy szczególnie wysoko ocenili działania spółki w rozwoju produktów, aktywności marketingowej i sprzedaży.

W opinii DNV GL firma spełnia 96 proc. (w poprzednim badaniu 93 proc.), podczas gdy warunkiem pomyślnego przejście certyfikacji jest wypełnianie minimum 80 proc. norm zawartych w programie. Certyfikat otrzymany w tym roku przez Anwil jest ważny do maja 2020 r.

— Certyfikat Product Stewardship, jaki już po raz trzeci zdobyliśmy, stanowi najlepsze potwierdzenie, że Anwil spełnia najwyższe światowe standardy w każdym aspekcie związanym z produkcją i sprzedażą nawozów mineralnych. Zobowiązania, które przyjęliśmy, przystępując 10 lat temu do programu Opieka nad Produktem, od początku realizowaliśmy z zastosowaniem najlepszych praktyk i technologii, kierując się troską o bezpieczeństwo pracowników, klientów i środowiska naturalnego. Naszym celem jest bowiem osiągnięcie sukcesu biznesowego zgodnego z zasadami zrównoważonego rozwoju i CSR. Wyniki tegorocznego audytu, w którym uzyskaliśmy jeszcze lepsze wyniki niż przed trzema laty, pokazują, że nie spoczęliśmy na laurach, tylko cały czas udoskonalamy wytwarzanie i sprzedaż nawozów, a także komunikację ze wszystkimi grupami naszych interesariuszy, zapewniając im dostęp do wszelkich informacji na temat produktów — podkreśla Mirosław Kwiatkowski, dyrektor ds. sprzedaży Anwilu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Barbara Warpechowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Ekologia / Anwil potwierdził certyfikat Product Stewardship