NOWY JORK (Reuters) - America Online i Time Warner podały w czwartek wieczorem, że sfinalizowały swoją, wartą 106,2 miliarda dolarów fuzję, tworząc tym samym największy koncern medialny na świecie.
Największą w historii USA umowę fuzji zawarto w rok i jeden i dzień od chwili jej ogłoszenia.
"To historyczny moment dla konsumentów na całym świecie i wielki krok na naszej drodze do zostania największą i najbardziej szanowaną firmą na świecie" - napisał w oświadczeniu Steve Case, prezes AOL Time Warner.
"AOL Time Warner będzie światowym liderem w integrowaniu sektora mediów, rozrywki, łączności i Internetu i dostarczy konsumentom nieznane wcześniej korzyści".
Pierwotnie obie łączące się spółki miały nadzieję sfinalizować fuzję 21 grudnia, ale przeszkodziły temu obawy ze strony władz antymonopolowych.
AOL ma obecnie 26 milionów klientów w sieci. Do Time Warner z kolei należą takie tytuły jak "Time" i "People", telewizja CNN, a także prawa do nagrań Madonny.
((Reuters Serwis Polski, tel +48 22 653 97 00, fax +48 22 653 97 80, [email protected]))