
Zaznajomione ze sprawą źródła uważają, że choć sprawa wydaje się być „przesądzona” nie można jednak wykluczyć również „załamania” rozmów.
Jeśli jednak dojdzie do przejęcia, AP Moller-Maersk, największa na świecie linia żeglugi kontenerowej pod względem pojemności, uzyska dostęp do dużej sieci magazynów i centrów dystrybucji w Azji. LF Logistics, to podmiot wchodzący w skład hongkońskiego funduszu LI & Fung, posiadający sieć 223 centrów dystrybucyjnych w Azji i ponad 350 klientów na całym świecie. LF świadczy również usługi spedycyjne dla detalistów, producentów i innych właścicieli ładunków.
Dzięki transakcji Maersk zwiększyłby swoją działalności w zakresie logistyki śródlądowej. Duński gigant ma nadzieję, że będzie ona generowała około połowy zysków grupy. Obecnie około 80 proc. przychodów pochodzi z operacji oceanicznych i morskich.
Maersk ma około 70 tys. klientów oceanicznych, do których należą amerykańskie sieci handlowe, producenci samochodów, dostawcy mebli, producenci elektroniki i importerzy odzieży. Jednak mniej niż jedna czwarta z nich korzysta z firmy, aby przenosić swoje towary z portów do magazynów i centrów dystrybucji.