Czytasz dzięki

Apel o higienę na każdym kroku

opublikowano: 12-03-2020, 22:00

Czyste toalety i biurka, woda i mydło dostępne non stop — to tylko niektóre zalecenia resortu rozwoju i inspekcji sanitarnej dla firm w związku z koronawirusem.

Ministerstwo Rozwoju (MR) przygotowało we współpracy z Głównym Inspektorem Sanitarnym (GIS) 12 punktów zaleceń sanitarnych dla przedsiębiorców w związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa. Wśród nich są rady, o których ostatnio stale mówi się publicznie, czyli: żeby zachować od rozmówcy odległość 1-1,5 m, regularnie i dokładnie myć ręce wodą z mydłem lub je dezynfekować, nie dotykać dłońmi okolic twarzy, a podczas kaszlu i kichania osłaniać usta i nos zgiętym łokciem lub chusteczką, po czym wyrzucić ją do zamkniętego kosza i umyć ręce. Jednocześnie MR i GIS podkreślają, że nie należy obawiać się zwracania uwagi współpracownikowi i klientom, aby nie kasłali i nie kichali w kierunku innych osób.

Ponadto resort i inspekcja radzą — w miarę możliwości — kontakt z klientami za pomocą urządzeń teleinformatycznych oraz dokonywanie płatności bezgotówkowych i zalecają odpowiednio zadbać o higienę w miejscu pracy, zapewniając przy tym nie tylko zatrudnionym, ale też klientom dostęp do pomieszczeń, w których mogą myć ręce. Powinny się tam znajdować dozowniki z mydłem lub innym płynem odkażającym (regularnie napełniane) oraz instrukcja, jak skutecznie myć ręce.

Firmy powinny także zadbać o czystość i higienę we wszystkich pomieszczeniach. MR i GIS zalecają, aby powierzchnie dotykowe, takie jak biurka, stoły, klamki, włączniki światła, poręcze i inne przedmioty (np. telefony, klawiatury, terminale płatnicze), a także wyposażenia magazynów oraz urządzenia do przemieszczania wewnętrznego towarów były regularnie wycierane środkiem dezynfekującym lub przecierane wodą z detergentem. Ponadto wszystkie obszary często używane, takie jak toalety, pomieszczenia wspólne, powinny być regularnie i starannie sprzątane z użyciem wody z detergentem. I oczywiście należy upowszechniać wśród pracowników wiedzę z zakresu BHP.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

— Sprzęt i stanowiska biurowe powinny być regularnie czyszczone i odkażane, naczynia dokładnie myte w gorącej wodzie, a jeśli firma serwuje posiłki, warto zaopatrzyć się w jednorazowe pojemniki dla pracowników. Należy uczulić ich na częste i dokładnie mycie rąk oraz rezygnację z kontaktów przez dotyk, jak również ograniczyć do minimum spotkania w grupach — podpowiada Jagoda Wieczorek, menedżer HR w serwisie kariery InterviewMe.

Serwis ten przeprowadził badanie na temat najbardziej denerwujących aspektów życia biurowego, z którego wynika, że 52 proc. ankietowanych nie akceptuje, gdy ich współpracownicy nie myją rąk po wyjściu z toalety. Natomiast 54 proc. respondentów irytuje się, gdy ich koledzy z pracy przychodzą do firmy przeziębieni. Przy okazji ankiety dowiadujemy się, że 53 proc. badanych nie znosi, gdy ktoś ze współpracowników pożycza sobie kubek należący do innej osoby.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Iwona Jackowska

Polecane