Aplikacja na receptę

opublikowano: 24-05-2016, 22:00

Koncerny farmaceutyczne chronią zdrowie już nie tylko za pośrednictwem leków, ale także aplikacji mobilnych.

Liczba pobrań aplikacji na smartfony stale wzrasta. Wśród nich znajduje się kilkadziesiąt tysięcy aplikacji farmaceutycznych związanych z prowadzeniem zdrowego stylu życia, ale także terapii przewlekłej choroby bądź schorzenia. Szacuje się, że co druga tego typu aplikacja na świecie wspierana jest przez firmy farmaceutyczne — podaje IMS Institute.

— Oczywistą rolą firm branży farmaceutycznej jest prowadzenie badań, opracowywanie nowych leków i ich produkcja. Producenci dbają także o to, aby leki przyjmowane były odpowiedzialnie i prawidłowo, tak aby pacjenci mogli w pełni korzystać z ich skuteczności. Z tego powodu tworzą wspierające pacjentów aplikacje mobilne. Własne aplikacje — powiązane albo bezpośrednio z lekami, albo z terapią danego schorzenia — mają na swoim koncie zarówno globalni liderzy rynku, tacy jak AstraZeneca, Bayer, GlaxoSmithKline, Johnson & Johnson, Merck, Novartis, Pfizer, Roche czy Sanofi-Aventis, jak i polscy czołowi producenci farmaceutyczni jak Aflofarm czy Polpharma — mówi Jarosław Sosiński z White Paper Agency. Pionierem wśród koncernów farmaceutycznych jest Sanofi-Aventis z aplikacją GoMeals, przeznaczoną dla osób chorych na cukrzycę. Jej podstawowym zadaniem jest określenie wartości odżywczych posiłków oraz monitorowanie dziennej dawki produktów. W Polsce udanym przykładem realizacji jest aplikacja Desmoxan od Aflofarm, która pomaga rzucić palenie. Polpharma natomiast stworzyła Odetchnij spokojnie dla osób z astmą bądź alergią.

— W 2014 r. analitycy research- 2guidance wskazywali, że każda z wielu firm technologicznych działających w obszarze mHealth wypuszcza średnio 1-2 aplikacje farmaceutyczne miesięcznie. Tymczasem w 2014 r. na jeden duży koncern farmaceutyczny przypadało średnio jedynie po 60 dostępnych do pobrania aplikacji. Wniosek był taki, że firmy farmaceutyczne pozostają w tyle za nowymi podmiotami z szybko rozwijającej się branży mHealth (czyli ochrony zdrowia z wykorzystaniem urządzeń mobilnych). Przez ostatnie dwa-trzy lata wiele koncernów wzięło sobie te uwagi do serca i nadrobiło zaległości — podsumowuje Jarosław Sosiński z White Paper Agency. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu