Apple: kolejne iPhone’y, iPad Pro i inne nowości

Marek DruśMarek Druś
opublikowano: 2015-09-09 19:44

Apple zaprezentował w środę kilka nowych produktów, w tym większego iPada i odświeżony zestaw telewizyjny. Fani najbardziej czekali jednak na iPhone’a.

- Chociaż mogą wyglądać znajomo, to zmieniliśmy wszystko w nowych iPhone’ach - zapewnił Tim Cook, prezes Apple, który przejął stery w firmie w 2011 r. po śmierci Steve’a Jobsa. 

Apple pokazał dwa nowe modele: iPhone 6S i iPhone 6S Plus, które wyglądają, jak gadżety sprzedawane przez koncern od września zeszłego roku. Producent poprawił jednak kilka parametrów. Nowe smartfony mają lepsze kamery (nagrywanie w rozdzielczości 4K), szybsze procesory i dodatkowe funkcjonalności.

Technologia 3D Touch zapewnia rozróżnianie mocnego i lekkiego dotyku ekranu, co znacząco zmieni sposób korzystania z wielu aplikacji. 

Nie zmienił się rozmiar urządzeń, ale Apple dodał nowe kolory iPhone’ów. Smartfony będą dostępne w czterech kolorach: srebrnym, szarym, złotym i różowym złotym. Urządzenia trafią do sprzedaży w wybranych krajach, w tym w USA, Niemczech i Chinach już 25 września, natomiast przedsprzedaż rozpocznie się w najbliższą sobotę. Polski na razie nie ma na liście. 

Bloomberg przypomina, że iPhone jest kluczowym produktem Apple i lokomotywą koncernu. Gadżet wygenerował w ostatnim kwartale sprzedaż na poziomie 31,4 mld USD, co stanowi 63 proc. przychodów firmy. 

Większy tablet dla biznesu

- To dysponujący największymi możliwościami i najmocniejszy iPad, którego stworzyliśmy – powiedział prezes Tim Cook podczas prezentacji w Bill Graham Civic Auditorium w San Francisco.

Środkowa konferencja to więc nie tylko popularny iPhone, ale także próba dodania wskrzeszenia popytu na tablety. 

Apple pokazał większego iPada Pro z 12,9-calowym ekranem, dołączaną klawiaturą fizyczną i rysikiem. Tablet będzie dostępny od listopada w cenach od 799 USD do 1079 USD. Apple Pencil będzie kosztował 99 USA, a smart keyboard 169 USD.  

Urządzenie posiada cztery głośniki, baterię zapewniającą pracę przez 10 godzin, nowy procesor A9X. Producent zapewnił podczas konferencji, że iPad Pro jest szybszy od 80 proc. przenośnych PC dostępnych na rynku. 

Wcześniejsze modele tabletów Apple'a miały mniejsze ekrany: iPad Air ma 9,7 cali, a iPad mini 7,9 cali. 

Sprzedaż iPadów spadła o 18 proc. w drugim kwartale. Był to już szósty z rzędu kwartał spadku. Nowy, większy tablet ma ożywić sprzedaż dzięki klientom korporacyjnym, którzy szukają możliwości zastąpienia laptopów.  

Telewizja i zegarki…

Apple nie zapomniał podczas konferencji o swoich innych gadżetach. W połowie września dostępna będzie nowa wersja systemu operacyjnego dla zegarków - watchOS 2. Koncern poszerza ofertę dostępnych pasków i pochwalił się, że na zegarek stworzono już 10 tys. aplikacji.

Apple zaprezentował także nową wersję zestawu telewizyjnego, która trafi na rynek w październiku w cenach 149 USD i 199 USD w zależności od dostępnej pamięci. Użytkownicy będą mogli nie tylko korzystać z zasobów takich marek, jak Netflix, Hulu i HBO. Apple tworzy dedykowany sklep z aplikacjami - programiści będą tworzyć gry i inne treści dla dekodera, a nowy pilot będzie pełnił rolę kontrolera gier.

Inwestorzy zareagowali na nowe produkty bez optymizmu, bo kurs firmy z Cupertino spadł na zamknięciu środkowej sesji na Wall Street o 2 proc.

Kurs Apple w ostatnim miesiącu (źródło: Bloomberg)