Apple otwiera kolejny sklep w Chinach

opublikowano: 10-01-2014, 00:00

Realizujący w Państwie Środka ponad 15 proc. swoich ubiegłorocznych przychodów ze sprzedaży amerykański koncern Apple szykuje się do otwarcia swojego 10. sklepu.

Do uruchomienia placówki ma dojść 10 stycznia. Obiekt znajdzie się w China Central Mall w pekińskiej dzielnicy Chaoyang. Tym samym amerykański gigant realizuje obietnicę Toma Cooka, szefa spółki, który zapowiedział podwojenie do 22 liczby placówek handlowych w Chinach.

Wliczając trzy sklepy w cieszącym się pewną autonomicznością Hongkongu, Apple posiada już 13 oddziałów handlowych w Państwie Środka. Swój pierwszy sklep Apple otworzył w Chinach w 2008 r. w pekińskiej dzielnicy Sanlitun.

Obecna placówka będzie czwartą w stolicy. Oprócz tego firma ma jeszcze cztery sklepy w Szanghaju oraz po jednym z Chengdu i Shenzhen. Mimo zapowiedzianego rozwoju ambitne plany spółki zostały nieco okrojone.

Ron Johnson, były szef operacji detalicznych, który odszedł z Apple’a w 2011 r., zapowiadał bowiem, że do lutego 2012 r. firma będzie mieć w Chinach 25 placówek handlowych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy