Z danych firmy badawczej Strategy Analytics wynika, że globalne dostawy smartwatchów wzrosły w czwartym kwartale poprzedniego roku o 56 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2017 r. Na rynek trafiła rekordowa liczba 18,2 mln takich gadżetów.

Świetne wyniki kwartalne przekładają się na roczne wzrosty. Dwa lata temu producenci dostarczyli 29,3 mln urządzeń, a w zeszłym roku 45 mln.
Liderem rynku jest Apple, który wykroił dla siebie równo połowę smartwatchowego tortu. Koncern z nadgryzionym jabłkiem w logo dostarczył 22,5 mln zegarków w porównaniu z 17,7 mln rok wcześniej. Apple Watch ma jednak mniejszy udział w rynku, bo wcześniej zgarniał ponad 60 proc.
W ostatnim kwartale na drugiej pozycji na liście największych producentów znalazł się Samsung, choć w rankingu rocznym minimalnie przegrywa z Fitbitem. Koreańczycy dostarczyli 5,3 mln urządzeń, Amerykanie 5,5 mln.