Apple w drodze do biliona dolarów

Nowy smartfon za prawie 6 tys. zł może być produktem, dzięki któremu wartość rynkowa spółki wzrośnie do 1 bln USD

Podczas prezentacji nowych produktów Apple udowodnił kilka rzeczy. Po pierwsze, nadal jest spółką, która do perfekcji posługuje się narzędziami marketingowymi. Po drugie, ciągle potrafi tworzyć innowacyjne gadżety. Po trzecie, plotek rynkowych nie należy lekceważyć, bo praktycznie wszystkie się potwierdziły. Pokazując iPhone’a X, Apple wkroczył w nowy etap.

STRZAŁ W DZIESIĄTKĘ:
Zobacz więcej

STRZAŁ W DZIESIĄTKĘ:

iPhone zadebiutował w 2007 r. i kosztował wtedy w najlepszej specyfikacji 599 USD. W ciągu dekady Apple sprzedał już ponad 1,2 mld iPhone’ów różnych generacji. [FOT. ARC]

W napędzanej energią słoneczną nowej siedzibie, w sali imienia Steve’a Jobsa, pokazał smartfon, który może być dla firmy z Cupertino impulsem do kolejnego skoku w przód. Podczas prezentacji iPhone’ów 8 publiczność nie była zanadto oczarowana, w pewnych momentach nawet brakowało oklasków.

Sytuacja zmieniła się, gdy Phil Schiller, wiceprezes odpowiedzialny za marketing, pokazał jubileuszowy smartfon. Po premierze znowu zaczęły się pojawiać wyliczenia analityków, którzy zastanawiają się, kiedy Apple złamie magiczną barierę wyceny na poziomie 1 bln USD. Agencja Reuters wskazuje, że może to nastąpić już w ciągu najbliższego roku, co potwierdza historia. Akcje koncernu drożały średnio o 33 proc. w trakcie roku po debiutach poprzednich generacji iPhone’a.

Drożały w przypadku siedmiu debiutów, taniały przy trzech. Teraz Apple potrzebuje wzrostu na poziomie 20 proc., by wartość rynkowa podskoczyła do biliona. Jednym z tych, którzy przewidują taki scenariusz, jest Brian White. Analityk Drexler Hamilton przewiduje cenę 208 USD za akcję. Obecnie kosztuje ponad 160 USD, co daje kapitalizację przekraczającą 830 mld USD.

Apple jeszcze nie miał tak drogiego smartfona, jak jubileuszowy iPhone X. Pokazany 10 lat po debiucie pierwszego iPhone’a ma kosztować w podstawowej wersji 999 USD, a w Polsce 4979 zł. Wersja 256 GB będzie jeszcze droższa — 5729 zł. To dużo w porównaniu z flagowymi produktami innych firm. Nowy iPhone X wyposażony jest w 5,8-calowy wyświetlacz OLED, który pokrywa praktycznie cały przód.

Poza tym ma lepsze kamery, wydajniejszą baterię i skomplikowany mechanizm kamer oraz skanerów, dzięki którym możliwe jest uwierzytelnianie poprzez analizę twarzy użytkownika. Apple zapewnia, że technologia poradzi sobie także wtedy, gdy właściciel zmieni fryzurę, założy okulary czy kapelusz, ale podczas prezentacji smartfona Craig Federighi, wiceprezes ds.

Oprogramowania, miał na scenie problemy z tą funkcją. W reakcji na to rynek przecenił akcje Apple’a o 4 USD, do 159 USD, co oznaczało spadek wartości spółki o około 20 mld USD. Jesienna ofensywa Apple’a to nie tylko trzy nowe smartfony, ale także poprawiony zestaw telewizyjny i przede wszystkim trzecia generacja zegarka Apple Watch. Amerykanie konsekwentnie nie podają konkretnych wyników sprzedaży, ale chwalą się, że klientów noszących zegarki z jabłuszkiem przybywa. Według danych firmy badawczej IDC, Apple sprzedał w drugim kwartale 3,4 mln zegarków i na rynku urządzeń do ubierania przegrywał tylko z Xiaomi. Apple ma więc więcej filarów niż jeden iPhone.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Apple w drodze do biliona dolarów